Hey allemaal!
Tijd voor een nieuwe Inside AmbraSoft update!

Ik werk er nu al bijna twee weken, en het werk begint me steeds meer te liggen. Ik kan nu bijna alle problemen zelf oplossen, en ik ben ook begonnen aan andere projecten. Zo heb ik een Helpdesk Manager geprogrammeerd, waarin alle vragen/problemen/foutmeldingen die je krijgt heel makkelijk te archiveren zijn. Alles wat je invoert verschijnt dan in overzichtelijke rubrieken, zodat je het later altijd heel snel weer terug kunt vinden. Verder ben ik bezig met een 'Bug Tracking Systeem'. Dat is voor de communicatie tussen de programmeurs en de testers. De tester kan dan melding maken van een fout in het programma dat ontwikkeld wordt, en die fout snel doorspelen aan één van de programmeurs. Die kan er vervolgens op reageren en de foutmelding proberen op te lossen. Het is best wel leuk dat ik mijn kennis op het gebied van programmeren en databases in kan zetten voor zulke toepassingen!
Verder vind ik het nog steeds leuk om aan de telefoon mensen te helpen met problemen. Gisteren kreeg ik bijvoorbeeld een meester aan de lijn die ik zelf nog gehad heb toen ik in groep 6 zat. En vandaag kreeg ik Danny, een jochie van 11, aan de telefoon met een probleem bij het 'Robbie-spel' in de thuis-software. 'Het is jouw computer, dus bel jij ze zelf maar' hadden z'n ouders gezegd. Dus hij heel dapper die foutmelding voorgelezen 'tis aplikaatieon has bekome unstabele... of zoiets!'
Ik vraag dus: 'Heb je nog meer op de achtergrond lopen? Kazaa ofzo?'
'Ja, ik heb wel Kazaa. Maar die staat nu uit.'
'Een virusscanner?'
'Ik heb wel een virus op m'n computer.'
'Haha, een virusscanner mag ik hopen, en geen virus.'
'Jawel, een virus.'
'Oh. Nou, dan zóu dat weleens het probleem kunnen zijn. Dan moet je maar eens aan iemand vragen of die jou wil helpen om van dat virus af te komen.'
'Wilt u me daar dan niet bij helpen?'
'Nou, dat gaat een beetje lastig vanaf hier, Danny. Het is beter om iemand even naar je computer te laten kijken om je te helpen. Maar als dat virus weg is, moet je het nog maar eens opnieuw installeren en kijken of het dan werkt. En als het dan nog niet goed is, bel je me maar weer terug, dan kijken we samen wel weer verder, okee?'
'Okee! Dáág!'
Best wel een leuk gesprek zo. Maar ik hoop niet dat hij terugbelt, want ik zou wel graag willen dat z'n probleem gewoon opgelost is

.
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.