Ik heb veel gelezen op dit forum en omdat ik nu zelf met een probleem zit, heb ik jullie advies nodig!

Ik loop mijn LIO stage in groep 3 en ben nu 6 weken bezig. In de klas zitten een paar lastige kinderen die het me erg moeilijk maken tijdens de lessen. Ze praten constant, staan op, bemoeien zich met andere kinderen, halen onzin uit, dat soort dingen. Straf geven (uit de groep zetten, even in de hoek staan), helpt niet bij deze kinderen, ze gaan gewoon door. Ze halen me het bloed onder de nagels vandaan!
Omdat ik dit ook vervelend vind voor de rest, wil ik na de vakantie met een beloningssysteem gaan werken. De klas zit in groepjes van 4/5 kinderen en ik wil ze per groepje aanspreken (bij goed/fout gedrag). Ik weet niet goed of dit in groep 3 goed is, of dat ik het beter per kind kan doen?
Ik wil een bord maken met daarop de groepsleiders van die dag (1 kind per groepje) en achter de groepsleider vrije haakjes. De kinderen kunnen in het begin smileys verdienen na elke les. Hebben ze goed gewerkt, hang ik een smiley achter hun groepsleider. Niet goed gewerkt, geen smiley. De groepsleider is dus een beetje verantwoordelijk voor zijn groepje.
Na verloop van tijd wil ik het uitdelen van smileys gaan minderen.
Op het einde van de dag mag de groep met de meeste smileys, ongeveer 15 minuten werken aan een werkje naar keuze. Hiervoor zoek ik nog leuke ideetjes!
De andere kinderen krijgen van mij dan een verplicht werkje.
Vinden jullie dit een goed idee en zal het helpen? Hebben jullie een ander idee? Laat maar horen!

Iig bedankt!!!