In andere forumonderdele heb ik al verteld dat ik weer verder mag met de opleiding.
Na een krote studiepauze heb ik 3 weken geleden in een extra stage bij de Meesterproef laten zien da ik niveau 3 van de kerncompetenties beheers. Ook de laatste 2 weken van de stage ging het steeds beter.
Nu mag ik dus gaan solliciteren naar een Lio-plek voor komend jaar.
en tja...das heel leuk, maar ik loop meteen tegen een probleem aan. De andere studenten zijn natuurlijk al heel lang aan het solliciteren, het schooljaar is bijna afgelopen...de meeste plekken zijn al vergeven...
Nu ben ik dus hard op zoek naar scholen die nog een Lio-er kunnen gebruiken.
Voor mezelf heb ik een paar 'eisen' aan de school:
*Binnen een uur rijden vanaf Harderwijk. (in de omgeving van Harderwijk, Elburg, Nijkerk, Dronten en alles daartussen)
*Het moet een christelijke basisschool zijn (is ook een eis van de PABO, zit op de Gereformeerde Hogeschool)
*Een stageplaats in de middenbouw, groep 3 tot en met 5/6
Lisa en Lucia hebben me deze week geholpen door mijn 1e sollicitatiebrief te bekijken. Helaas kreeg ik net een telefoontje van die school dat de plek al vergeven was.
Bij een andere school heb ik de schoolgids aangevraagd omdat die niet op de site stond. IN de reactie kreeg ik meteen de vraag in welke bouw en periode ik mijn Lio wilde lopen. En dat ze me wilden uitnodigen voor een gesprek als ik in hun profiel pas. Naar heb heb ik dus gisteren ook een soort van sollicitatiebrief gestuurd. Ik ben heel benieuwd.
Via de PABO heb ik nu nog 1 school staan waar ze misschien nog een Lio-er middenbouw kunnen gebruiken...maar dan...
hebben jullie tips voor mij? Zal ik gewoon naar zoveel mogenlijk scholen een brief sturen, ook al weet ik niet of ze een Lio-er kunnen gebruiken? Weet iemand een school in de omgeving van Harderwijk waar ik een brief heen zou kunnen sturen?
(ik maak er maar even een apart topic van, anders loopt alles zo door elkaar en vergeet ik misschien mensen op de hoogte te houden.)