[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Lio plek zoeken aan het eind van het schooljaar...en gevonde

Lio plek zoeken aan het eind van het schooljaar...en gevonde

Heb het hier over alles omtrent de LIO-stage

Moderator: miekiemousie

Lio plek zoeken aan het eind van het schooljaar...en gevonde

Berichtdoor Juf Wilma op 29 jun 2007, 09:41

In andere forumonderdele heb ik al verteld dat ik weer verder mag met de opleiding.
Na een krote studiepauze heb ik 3 weken geleden in een extra stage bij de Meesterproef laten zien da ik niveau 3 van de kerncompetenties beheers. Ook de laatste 2 weken van de stage ging het steeds beter.
Nu mag ik dus gaan solliciteren naar een Lio-plek voor komend jaar.

en tja...das heel leuk, maar ik loop meteen tegen een probleem aan. De andere studenten zijn natuurlijk al heel lang aan het solliciteren, het schooljaar is bijna afgelopen...de meeste plekken zijn al vergeven...

Nu ben ik dus hard op zoek naar scholen die nog een Lio-er kunnen gebruiken.
Voor mezelf heb ik een paar 'eisen' aan de school:
*Binnen een uur rijden vanaf Harderwijk. (in de omgeving van Harderwijk, Elburg, Nijkerk, Dronten en alles daartussen)
*Het moet een christelijke basisschool zijn (is ook een eis van de PABO, zit op de Gereformeerde Hogeschool)
*Een stageplaats in de middenbouw, groep 3 tot en met 5/6

Lisa en Lucia hebben me deze week geholpen door mijn 1e sollicitatiebrief te bekijken. Helaas kreeg ik net een telefoontje van die school dat de plek al vergeven was.

Bij een andere school heb ik de schoolgids aangevraagd omdat die niet op de site stond. IN de reactie kreeg ik meteen de vraag in welke bouw en periode ik mijn Lio wilde lopen. En dat ze me wilden uitnodigen voor een gesprek als ik in hun profiel pas. Naar heb heb ik dus gisteren ook een soort van sollicitatiebrief gestuurd. Ik ben heel benieuwd.

Via de PABO heb ik nu nog 1 school staan waar ze misschien nog een Lio-er middenbouw kunnen gebruiken...maar dan...
hebben jullie tips voor mij? Zal ik gewoon naar zoveel mogenlijk scholen een brief sturen, ook al weet ik niet of ze een Lio-er kunnen gebruiken? Weet iemand een school in de omgeving van Harderwijk waar ik een brief heen zou kunnen sturen?

(ik maak er maar even een apart topic van, anders loopt alles zo door elkaar en vergeet ik misschien mensen op de hoogte te houden.)
Laatst bijgewerkt door Juf Wilma op 02 jul 2007, 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Juf Wilma
PABOforum Kleuter

Groep: 0
Schooltype:

Re: Lio plek zoeken aan het eind van het schooljaar.

Berichtdoor Geoffrey op 29 jun 2007, 10:27

Veel scholen hebben nu pas hun formatie rond, dus er zijn nog genoeg scholen die nu pas kunnen beslissen over een LIO-stagiaire. Ik denk ook niet dat je nu al te laat bent (heb ook gehoord van studenten die twee dagen vóór aanvang van hun LIO alsnog een plek hebben geregeld). Het is ook helemaal niet raar om scholen 'zomaar' aan te schrijven met je sollicitatie voor een LIO-plek. Voor scholen hoort dat er gewoon bij. Ze zullen je brief dus zeker in behandeling nemen, denk ik zo.

Succes alvast!
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Geoffrey
PABOForum team

Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Berichtdoor Lisa* op 29 jun 2007, 10:35

Oh wat jammer zeg, dat die plek al vergeven is!

Mijn Pabo adviseert altijd om niet te bellen of een brief te schrijven, maar bij voorkeur er langs te gaan. Dan hebben ze gelijk een indruk van je. Misschien kun je sites van scholen bezoeken in je omgeving om te zien of een school je aanspreekt (of de site van de inspectie raadplegen) en dan langsgaan of als het vrij ver is om even langs te gaan, bellen?

Succes!
Lisa*
PABOforum Peuter

Schooltype:

Berichtdoor Juf Wilma op 29 jun 2007, 11:13

De tweede school waar ik heen geschreven heb heeft ook al gereageerd.

Ik mag maandag op gesprek komen :D
Ze zoeken een Lio stagiaire voor bij voorkeur groep 6 die begint rond de kerstvakantie.
Ik ben heel benieuwd hoe dat gesprek zal gaan. Tot nu toe spreekt de school me erg aan, maar groep 6...Van mezlef weet ik dat groe 7 en 8 nog te hoog gegrepen is voor mij. Van groep 6 weet ik het niet, daar heb ik eigenlijk nog geen ervaring mee.
Groep 5 vind ik nog wel heel leuk en die kinderen luisteren nog.
Nou ja, dit weekend maar goed voorbereiden op het gesprek en me eens verdiepen in de dingen die groep 6 allemaal moet leren.

Ook ga ik dit weekend wel wat andere scholen ook een brief schrijven, wil niet alles op 1 school inzetten
Juf Wilma
PABOforum Kleuter

Schooltype:

Berichtdoor Geoffrey op 29 jun 2007, 11:50

Gefeliciteerd, Wilma!

Ik heb zelf in een groep 6/7 mijn LIO gedaan en ook meerdere malen in groep 5 stage gelopen, en mijn ervaring is dat kinderen in groep 6 qua gedrag meestal meer op groep 5 kinderen lijken dan op groep 7 kinderen. Ik denk dat je het in groep 6 wel zult redden, hoor :).

Succes bij het gesprek!
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Geoffrey
PABOForum team

Schooltype:
Functie:

Berichtdoor Lisa* op 29 jun 2007, 14:37

Hee wat fijn Wilma! Ze hebben vlot gereageerd dan!
Ik krijg in september voor mijn laatste stage (ik doe de stage/scriptie route en geen lio) groep 5/6, 27 leerlingen. Zie er ook tegenop en heb hierover gesproken met mijn studiebegeleider om te achterhalen waar ik tegenop zie en toen dat boven water was, wat kan ik er nu mee doen ter voorbereiding? Vond het heel verhelderend. Misschien nog iets voor jou? Anders blijf je na je lio misschien ook tegen een groep 6 en hoger opzien?
Lisa*
PABOforum Peuter

Schooltype:

Berichtdoor Anne op 29 jun 2007, 15:48

Fijn, Wilma!
Ik heb zelf ook mijn LIO in groep 6 gelopen en dat was super! Ik vind zelf 7 en 8 ook net te groot zeg maar...maar in groep 6 had ik het helemaal naar m'n zin. Het zijn inderdaad meer groep 5 kinderen. Zo tegen het einde van het schooljaar worden ze wat puberaler, maar dan ken je ze al een tijdje en maakt dat ook niet uit.
Met veel plezier twee dagen in de week juf van een groep 1/2!
Anne
PABOForum team

Groep: 1
Schooltype:

Berichtdoor Juf Wilma op 29 jun 2007, 16:30

Bedankt voor jullie geruststellende berichtjes ;)

Ik weet precies waarom ik twijfel voor groep 6.
Mijn stage is vorig jaar vastgelopen op het orde houden...en dat in groep 4.
Om daar aan te werken ben ik bij de psycholoog geweest en heb ik bij Maatschappelijk Werk een assertiviteitstraining gevolgd. Door dat laatste ben ik sterk gegroeid en geef ik meestal heel duidelijk mijn grenzen aan en houd ik ook vast aan die grenzen, dat deed ik daarvoor niet.
De afgelopen 5 weken heb ik stage gelopen in een rustige groep 4. Daar ging het orde houden heel goed, maar kreeg ik als tip mee om nog duidelijker te zijn, vooral in een drukke groep.
Groep 7 en 8 durf ik voorlopig echt niet aan. Als groep 6 nog wat weg heeft van groep 5 moet het wel lukken, denk ik.
Als ik aangenomen wordt, zal ik de periode vanaf ongeveer de kerstvakantie 3 dagen in de week voor de groep staan.
Dat lijkt me echt geweldig, volgens mij kan je dan ook veel meer opbouwen met de kinderen als de stages tot nu toe waarin de mentor in en uit liep.
Juf Wilma
PABOforum Kleuter

Schooltype:

Berichtdoor lucia op 29 jun 2007, 18:29

Jammer dat de plek al ingevuld was juf Wilma! Maar weer heel fijn dat je nu uitzicht hebt op andere plaatsen.
Veel succes met je gesprekken. (Ik ga er gewoon van uit dat je ook voor een gesprek gevraagd wordt op die ene school :D )
Wat betreft de groep; ik denk dat je veel aan je acties van de afgelopen tijd gehad hebt en er op moet durven vertrouwen dat je
'je vrouwtje nu kunt staan'! Je gaat dat gewoon doen! :teacher:
Als die lio dan klaar is ben je voor je gevoel meteen 2 groepen opgeschoven in je eigen bereik.
Geeft je daarna ook ruimte om te solliciteren met meer kansen.
Wie denkt dat kennis duur is, weet niet wat domheid kost.
lucia
Paboforumholist

Schooltype:
Functie:

Berichtdoor Juf_Sarah85 op 29 jun 2007, 18:36

Helaas ben ik nu ook druk bezig met solliciteren. Ik heb volgende week pas een sollicitatiegesprek op een school en een paar dagen later pas dan krijg ik te horen of ik aangenomen ben of niet, nou daar wil ik dus niet op wachten. Ik ben zo bang dat ik straks geen LIO-plek krijg...Ik heb nog tot 20 juli de tijd. Is het zo dat scholen meteen sluiten als de kinderen vakantie hebben? Of gaan ze nog een weekje door?

En wat gebeurt er als ik voor de vakantie geen LIO-plaats heb? Kan ik na de vakantie gewoon verder met zoeken?

Wilma, goed dat je gewoon bezig blijft met solliciteren. Verstuur zoveel mogelijk brieven. In ieder geval veel succes maandag met het gesprek!!
Juf_Sarah85
PABOforum Baby

Berichtdoor kikker123 op 29 jun 2007, 19:21

hier misschien juf Wilma?

http://www.gbsdehorizon.nl/
een school in Hoogland / Amersfoort.

je kan het altijd proberen toch?

of misschien een school in bunschoten/spakenburg?
dat is ook nog op respectabele afstand.
kikker123
Paboforumholist

Berichtdoor Juf Wilma op 29 jun 2007, 19:37

Bunschoten/Spakenburg is inderdaad te doen qua afstand, Amersfoort (zonder file ;) ) ook!
Ik kan alleen geen stage lopen op de gereformeerde basisschool waar je de link van gaf. Ik zit wel op de Gereformeerde PABO, maar ik ben zelf hervormd en woon samen. Dat zijn 2 dingen die ze op gereformeerde basisscholen liever niet hebben.

Ik wil dit weekend nog wat sollicitaties de deur uit doen. Kan dat ook per mail of is de post nog steeds de beste manier. Ik heb geen tijd om de brieven zelf langs te brengen en weet niet hoe lang de scholen nog open zijn.
Juf Wilma
PABOforum Kleuter

Schooltype:

Berichtdoor kikker123 op 29 jun 2007, 19:46

http://www.pcboamersfoort.nl/ dan stichting dan vacatures.
daar staan geen lio plekken bij, maar zoals je ziet zijn ze nog druk bezig met vacatures.
misschien maandag gewoon bellen naar de stichting, trek de stoute schoenen maar aan.
niet geschoten altijd mis , toch?
nee heb je ,ja kun je krijgen !!

de scholen in het midden van het land zijn nog "open "tot ongeveer 19 juli.
het noorden nog 1 week.(dronten? almere!)

op sommige scholen zijn de kinderen de laatste vrijdag al vrij of moeten ze alleen de ochtend nog naar school.
daarna is alles "dicht" . er lopen nog wel collega's rond in de vacantie maar die zijn dan bezig met hun eigen klasje/lokaal.
de stichting is meestal ook 6 weken op "non-actief"
kikker123
Paboforumholist

Berichtdoor kikker123 op 29 jun 2007, 20:09

Ik heb even voor je gegoogeld, op zoek naar christelijk onderwijs bij jou "in de buurt"
schrijf ze gewoon allemaal aan....
kost een paar postzegels/enveloppen/inkt/papier..........
maar wel meer kans....

Protestants Christelijk Basisonderwijs in Leusden
In de gemeente Leusden zijn 5 instellingen voor Protestants Christelijk Basisonderwijs gevonden.
Scholen:
Brink, de
Groenhorst
Holm, de
Loysderhoek, de
Vallei, de
Leusden ligt in de provincie Utrecht.

Protestants Christelijk Basisonderwijs in Bunschoten
In de gemeente Bunschoten zijn 6 instellingen voor Protestants Christelijk Basisonderwijs gevonden.
Scholen:
Amerongen, van http://www.vanamerongenschool.nl/
Ark, de
Grondtoon, de
School met de Bijbel
Vlucht, de http://www.pcbdevlucht.nl/
Wegwijzer, de
Bunschoten ligt in de provincie Utrecht.

Protestants Christelijk Basisonderwijs in Dronten
In de gemeente Dronten zijn 7 instellingen voor Protestants Christelijk Basisonderwijs gevonden.
Scholen:
Aan Boord
Branding, de
Klimop, `t
Kompas, het
Tamarisk, de
Zevensprong, de
Zuiderlicht, het
Dronten ligt in de provincie Flevoland.

Protestants Christelijk Basisonderwijs in Putten
In de gemeente Putten zijn 9 instellingen voor Protestants Christelijk Basisonderwijs gevonden.
Scholen:
Akker, de
Dam, van
De Schuilplaats
Hoef
Ichthus
Pelikaan, de
Steenenkamer, de
Veenhuizerveld
Wegwijzer, de
Putten ligt in de provincie Gelderland.

Protestants Christelijk Basisonderwijs in Nijkerk
In de gemeente Nijkerk zijn 12 instellingen voor Protestants Christelijk Basisonderwijs gevonden.
Scholen:
Appelgaard, de
Beatrix, Koningin
Calvijn, Joh.
De Spreng
Holk
Ichthus
Maranatha
Oranje Nassau
Rehoboth
Rootselaar, C.J. van
Schimmelpenninck van de Oije
Willem-Alexander, Prins
Nijkerk ligt in de provincie Gelderland.

Protestants Christelijk Basisonderwijs in Ermelo
In de gemeente Ermelo zijn 7 instellingen voor Protestants Christelijk Basisonderwijs gevonden.
Scholen:
Beatrix
Bernhard, Prins
Goede Herder, de
Irene
Juliana, Koningin
Klokbeker,de
Margriet
Ermelo ligt in de provincie Gelderland

Protestants Christelijk Basisonderwijs in Nunspeet
In de gemeente Nunspeet zijn 10 instellingen voor Protestants Christelijk Basisonderwijs gevonden.
Scholen:
Beatrix, Prinses
Boaz-Jachin
Bron, de Dislocatie
Bron, de Hoofdloc.
Costa, Da Dislocatie
Costa, Da Hoofdloc.
Immanuel
Morgenster, de Dislocatie
Morgenster, de Hoofdloc.
Petra
Nunspeet ligt in de provincie Gelderland.

http://www.christelijkonderwijs.nl/geme ... s=1&type=2
kikker123
Paboforumholist

Berichtdoor kikker123 op 29 jun 2007, 22:12

ps:
ik heb gegoogeld op christelijk basisonderwijs.

http://www.christelijkonderwijs.nl/soor ... sonderwijs
kikker123
Paboforumholist

Volgende

Keer terug naar LIO-stage