door Juf J op 20 jun 2007, 16:42
Op mijn lijstje staan niet alleen maar dingen die je van te voren kunt uitzoeken hoor. Het zijn ook gewoon dingen die ik even wil bespreken omdat het bij sommige dingen handig is dat je op 1 lijn zit (bijv: wc gebruik), andere dingen wil ik gewoon van te voren even bekijken (computerprogramma's) en sommige dingen zijn gewoon echt alleen om over na te denken hoe ik het zou willen. Ik heb hem een beetje ingekort, maar dit zijn zeg maar de hoofdpunten.
Hier komt hij dan, ik hoop dat iemand er iets aan heeft...
- Handleiding methodes en de boeken bestuderen
- Leerlingen doorspreken (Niveau, eigen prgramma's of leerlijnen, speciaal gedrag, thuissituatie enz, leerlingdossiers doorlezen.
- Inrichting (groepjes, tweetallen, vaste plaatsen enz)
- Hoeken (welke hoeken wil ik maken en waar en hoe)
- Groepsleiders, klassendienst
- Dag- of weektaak, hoever zijn ze met zelfstandig werken
- Thema's en projecten (Zijn er vaste thema's die je met de bouw of met de hele school behandelt)
- Welke letters worden er op het bord gebruikt (schrijf of blokletters)
- Klaaropdrachten en extra werk
- Indeling van hun kastje
- Indeling rekenschriften (Ze gaan bij mij voor het eerst in een hokjesschrift werken nu)
- Computerprogramma's voor de kinderen
- Boekbesprekingen/boekenkring
- Regels (Algemene-,werk-, wc-, buiten-,regels.)
- Beloningssysteem (en welke consequenties bij welke overtredingen)
- Administratie (Hoe wil ik alles overzichtelijk bij gaan houden)
- Observatieschrift om gebeurtenissen en voorvallen kort te registeren..
- Overdrachtschrift en klassenagenda?
- Informatieavond ouders
- Verjaardagen
- Wat te doen met volle schriften
(Dit zijn allemaal meer de praktische zaken vind ik, korte activiteiten, dingen om mijn klas mee aan te kleden, boeken, spelletjes en andere materialen heb ik de afeglopen 3 jaar gewoon in dozen onder mijn bed verzameld dus dat staat hier niet bij)
X