Ik kon geen geschikte topic vinden waar mijn bericht in paste...dus vandaar een nieuw topic!
Ik ben vanaf vandaag gestart met de CITO M4 en M5 toetsen van rekenen. Begrijpend lezen en spelling zitten er nog aan te komen.
Ik word er niet blij van...
Vraag me echt af waar we dit voor doen.
Het is echt iets wat bij de school hoort waardoor ik mij aanpas...maar of ik echt het nut zie...Nee, steeds minder!
De vraagstelling is omslachtig waardoor ik mij afvraag waar we mee bezig zijn: wat willen we toetsen? Hoe snel een kind ergens instinkt?
Hoe goed een kind informatie leest en verwerkt? Of de rekenkundigheid?
Verder moet ik mijn groep 4 voorlezen en hoelang ik hun ook de tijd geef per vraag er blijft een stress af te lezen in de oogjes van de kids.
De juf wacht op je...en je weet het niet...bent niet ontspannen...wat een stress!
Ik weet wat mijn kinderen kunnen en niet kunnen. Heb ik daar dan nog een CITO toets voor nodig om het vast te leggen?
Kan ik niet beter die toets gebruiken voor wanneer ik geen duidelijk beeld krijg(met mijn kunnen, methode toetsen e.d.).
De kinderen zijn zo gespannen en gepusht door ouders om die felbegeerde A te scoren...Dus enige twijfel is niet prettig met de 'boze blik van papa en mama' in je gedachte!
Vandaag hebben mijn kinderen deel 1 gemaakt...morgen deel 2.
Het wordt niet best gemaakt...door kinderen waarvan we het al wisten en door kinderen die Oh ZO gespannen zijn!
De enige die ik pest zijn de kinderen (en mezelf) en niemand wordt er echt wijzer van.
Wie reageert?