Leuk idee Miran!
Ik heb er wel eens mee laten werken in de vorm van een tekening.
Het was een opdracht waarin afstanden en windrichtingen gecombineerd werden. Je kunt die afstanden en windrichtingen natuurlijk ook vervangen door coördinaten. De lln. moeten dan wel de kortste weg nemen.
Ik werkte met ruitjespapier. (1x1cm)
Hierop had ik een tekening gemaakt.
Die tekening beschreef ik naderhand door de afstand te noemen (1 km is bv. 1 hokje), de windrichting (noord= omhoog, oost= naar rechts etc.). Jij zou kunnen zeggen loop rechtstreeks van A1 naar C1, dan bereik je hetzelfde.
Als je in jouw tekening allerlei gebouwen van camping de Uil op de gewenste coördinaten neerzet en je hebt de hele weg laten afleggen dan zou jouw tekening bv. een uil kunnen voorstellen.
Of camping de Tent een tent als eenvoudige startoefening.
In een oud boek met concentratieoefeningen staat een dergelijk (maar vereenvoudigd) verhaal over een kabouter en een visvijver in het bos, waar de kabouter ontdekt dat de vissen uit de vijver verdwenen zijn.
In het verhaal staat dan precies hoe die kabouter liep om te zoeken waar de vissen gebleven zijn en als hij weer bij zijn huisje terug is weet hij ineens wie de vissen gestolen heeft.
De tekening die de lln gemaakt hebben geeft namelijk een reiger weer.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Jij zou ipv een kabouter de campinghouder die tocht kunnen laten maken.