Ook ik ben 'vrijwillig' leerkracht geworden. Heb er helemaal zelf voor gekozen (knap he).... ;D
Stress? Dat ken ik nog niet. Op dit moment schrijf ik de dingetjes die ik moet doen op een groot kladblok, onder elkaar. Zodra ik iets gedaan heb, streep ik dat gewoon door. Dat werkt erg verlichtend en je weet waar je aan toe bent.
Bij ons op het werk zijn veel leerkrachten die om half 4 naar huis gaan (de regel is eigenlijk tot een uur na schooltijd blijven). Als ik dan nog (lange) niet klaar ben, denk ik wel eens; doe ik dan zoveel meer?
Nee hoor, vaak is het gewoon zo dat ik zoveel meer WIL doen. Als ik deed wat ik moest doen, hoefde ik helemaal NIETS en kon ik ook om half 4 gaan.
Maar door de liefde voor het vak kan ik het niet laten om mijn klas netjes achter te laten, en ervoor te zorgen dat ik na de vakantie weer fris kan beginnen.
Ennuh, mensen die iets te zeuren hebben over onze vakanties; dan hadden ze zelf maar leerkracht moeten worden...En waarom zouden ze dat dan niet doen?? Heerlijk toch, zo veel en zo'n lange vakanties??!!