Wat gaaf Miriam, dat jij dit jaar met edukans naar Uganda gaat. Dat heb ik in de zomer van 2003 mogen beleven. ik kan je zeggen; het is echt een ge-wel-di-ge ervaring! Uganda is een verbluffend mooi (en groen) land, de mensen zijn zo positief en krachtig (ondanks al die tegenslagen) en er wordt zo hard gewerkt aan onderwijs en opbouw van het land. De natuur, de mensen en vooral de vele kinderen hebben een hele diepe indruk op mij gemaakt. I will never forget that!
Edukans is een organisatie die zich inzet voor onderwijs in Ontwikkelingslanden. Al het geld dat edukans inzameld, gaat naar kleine projecten in landen als Uganda, Kenia, Peru, India en nog veel meer. Door juist die kleine, vaak persoonlijke projecten te steunen, is de hulp heel direct en effectief. Tijdens de Onderwijsexpeditie bezoek je een aantal van die projecten. Zo heb ik in Uganda o.a. scholen gezien die geld kregen, een weeshuisje (van een Nederlands echtpaar) en een opvang voor straatkinderen.
Afgelopen zomer is Edukans met de onderwijsexpeditie in India geweest.
Voor alle belangstellenden; http://www.edukans.nl (klik op
meer scholenacties > edukans onderwijsexpeditie).
Ik zal proberen regelmatig op dit forum te kijken. Mochten er vragen zijn over de expeditie of Uganda...ik zit VOL enthousiaste reacties, dus kom maar op!!!!!
(Waarschuwing: als je eenmaal goed op reis bent geweest heb je het reisvirus te pakken! Ik heb net een stage van drie maanden achter de rug op de Antillen en zou het liefst meteen weer nieuwe reisplannen maken. Kost energie, kost geld, kost tijd....maar je krijgt er zoooooo veel terug)