door juf_esther op 31 okt 2004, 12:44
Hoi!
Wat veel reacties, echt heel tof!
Ik beantwoord iedereen even:
Juf Anita: Tijdens die cursussen heb ik wel veel geleerd en veel tips gekregen, maar op de een of andere manier lukt het niet om die dingen nu toe te passen. Meestal merkten mensen die onzekerheid ook niet zo aan mij, maar op de een of andere manier zien zij het behoorlijk..
De lessen inderdaad zo precies voorbereiden zou ik nog kunnen proberen! We hoeven nu geen formulieren meer in te vullen, waardoor ik het minder uitgebreid voorbereid, maar misschien moet ik inderdaad nog een tijdje die dingen invullen. Mijn mentrix en ik gaan niet heel bewust ervoor zitten om dingen te bespreken. Ze stelt vaak ineens zo'n vraag tussendoor (tussen de middag of na schooltijd), vaak komt dat onverwacht, ik merk dat ik daar ook wel moeite mee heb.. Dan weet ik niet wat ik moet zeggen. Ik kan dus wel dingen opschrijven, maar die gesprekken komen er niet. Zij doet het niet en ik dan ook niet.. Ik weet wel dat mijn mentrix het beste met me voorheeft enz, ik vind haar ook superaardig! Thanx voor je adviezen!!
Geoffrey: Echt super dat je zo met me meedenkt! Ik geef in principe al hele dagen zelf. Maar dat wat er nu is, zoals het nu gaat blijft zo en het gaat niet vooruit. De klas is inderdaad echt super, het ligt ook niet aan de school, klas of mentrixen.. Ze vertelde laatst inderdaad dat je gewoon op je gezicht moet gaan, dat je daar alleen maar van leert. Ik wil ook heel graag met haar praten, maar dat lukt niet!! Ik heb het al een paar keer geprobeerd maar ik klap echt dicht steeds. En onderussen gaan de dagen voorbij en verandert er niets!
Ik krijg waarschijnlijk verlenging en dat voelt echt als falen! Ze heeft wel al eerder gezegd dat ze me echt wil helpen enz, maar ondertussen worden er geen concrete dingen afgesproken!
Wat vervelend dat je je toen zo voelde, maar wat supergoed dat je het op deze manier aangepakt hebt!! En wat goed dat het daardoor weer beter ging. Ik voelde me heel goed toen ik aan de stage begon, maar voel me nu heel vervelend door de hele situatie. Ze zou me inderdaad wel helpen, denk dat ze nu niet doorheeft hoe erg ik het vind en hoe erg ik ermee zit. Maar ik wil wel praten, maar het lukt echt niet, dus weet niet wat ik dan moet doen!
Boompje en juf Anita: Ik weet niet of ik dit wel durf te laten lezen hoor! Het gaat heel erg over gedachten en gevoel en daar heb ik het eigenlijk nooit over, vind ik erg lastig. En ik ben inderdaad heel bang dat ze het stom/dom vind als ik het laat lezen!
Marjan: Je hebt wel gelijk hoor, ze is laatst ook de hele dag uit de klas gegaan en toen ging het wel een stuk beter, maar ze kan natuurlijk niet altijd wegblijven. En eigenlijk is t onzin vanuit mij dat ik haar zo zie, want ze veroordeelt me echt niet de hele tijd om wat ik doe..
Heel erg bedankt voor alle lieve reacties!! Meerdere tips zijn ook nog steeds welkom hoor, ik ben er nog steeds niet uit wat ik moet doen! En wat ik ook doe, veel nut heeft het niet want ik heb nog maar 2 weken!! Zonder de verlenging dan..
Groetjes Esther