Wat een lieve en meelevende reacties, daar word ik alleen maar ontzettend blij van!
Op zich verwijt ik het zeker die stagiair niet, die zit wel goed in het team omdat hij zo enthousiast is maar ik ben gewoon wat gereserveerder. Ik ben nou eenmaal wie ik ben en ga niet "nep" enthousiast doen want dan val ik snel door de mand. Ik heb het briefje wel bewaard in mijn stagemap. Enkele tips van dat briefje zijn:
- Niet constant wachten, gewoon beginnen met de les
- Wees consequenter
- Kijk naar kinderen i.p.v. het geven van je lessen
- Denk aan de tijd, 30 minuten is 30 minuten
- Denk aan onze missie en visie en lees het bijbelverhaal voor zoals het er staat i.p.v. filmpjes erbij te zoeken
- Soms is negeren goed maar let op dat je niet teveel gedrag gaat negeren van bepaalde leerlingen
Dit zijn wat tips van zijn lijstje waar ik in de toekomst aan wil werken.
Ik zal de stagiair even inlichten en zal even kijken of ik wat kan doen. Ook zal ik hem vragen of hij voor mij tips en tops wil opschrijven en misschien zie ik wel dat hij bepaalde dingen op een hele goede manier aanpakt en kan ik dit ook gebruiken na de kerstvakantie. Ik kan niet verwachten dat hij mij weer hoop geeft maar stiekem hoop ik dat natuurlijk wel, ik ga echt mijn best doen!