Hallo allemaal, het is voor mij niet gemakkelijk om dit te schrijven...toch zie ik hier een forum vol met mensen die elkaar tips geven waardoor ik bij mezelf dacht: waarom ook niet?
Ik loop stage in groep 8 en zit in mijn eerste jaar van de pabo. Het gaat erg goed, ik haal mijn toetsen en ik loop stage op een leuke dorpsschool.
Alles leek voor elkaar tot ik mijn begeleider wat beter leerde kennen (en sommige leerkrachten van de school). Mijn begeleider is een man die eigenlijk de kantjes er een beetje vanaf loopt, hij gaat rond 16:15 uur weg, kijkt het werk van de leerlingen naar mijn mening slecht na en vindt alles prima. Ik kreeg in het begin van het jaar dan ook geen enkele vorm van feedback of uitleg, hij doet zijn ding en kijkt niet naar mij om. Aan de verhalen van veel medestudenten te horen is dit niet normaal in het basisonderwijs, je moet je stagiair toch wel voorzien van feedback?! Ik ben niet perfect en wil het gewoon goed doen. Laatst was er een ruzie onder 2 leerlingen en ik probeerde dit op te lossen, uiteindelijk kwam mijn begeleider er tussen en zei tegen de rest van de groep dat meesters dit soort problemen beter konden oplossen...ik ben nu ontzettend onzeker geworden. Ook moppert mijn begeleider de laatste tijd veel op mij en zegt hij nog geeneens meer gedag als hij het lokaal verlaat. Ik was even kort aan het praten met een andere stagiair en toen kwam ik terug en was het lokaal opeens donker...
Ook is er een andere stagiair, een ontzettend enthousiaste meester, die voor groep 6/7 staat en die erg populair is. Dat is natuurlijk super gaaf voor hem maar mijn begeleider doet net alsof hij de begeleider van die stagiair is. Nou moet ik zeggen dat die jongen er ook altijd vroeg is, lang blijft en altijd enthousiast is...toch lijkt het wel alsof iedereen fan is van hem en mij links laat liggen. Mijn begeleider zei overigens laatst tegen deze stagiair dat hij had gewild dat hij bij hem had stage gelopen...en daar stond ik gewoon bij. Ik kon op dat moment wel door de grond zakken.
Wat moet ik nu?!