Ben na een aantal jaren midden- en bovenbouw weer terug bij de kleuters op een nieuwe school. Door omstandigheden kun je het zien als 'nieuwe school' en er moet dus vooral veel geregeld en afgesproken worden.
Maar mijn vraag is nu: hoe verantwoorden jullie je (als kleuterleerkrachten) naar de inspectie waar je aan gewerkt hebt?
Even de situatie schetsen zoals hij nu is:
- We maken een themavoorbereiding:
er staan wat voorstellen op voor taalactiviteiten, prentenboeken, rekenactiviteiten, digilessen. Maar... er is nog niet echt richting aan gegeven waar je mee aan het werk gaat. Iedereen heeft hier nog zijn invulling aan. Wanneer ik een activiteit gedaan heb, schrijf ik dit op de dagoverzicht/planning. De themavoorbereiding gaat ook in de map.
Maar hoe is nu voor de inspectie duidelijk zichtbaar dat ik bijv. aan getalbegrip heb gewerkt? Zou ik eventueel wat voorbeeldformulieren mogen zien om zelf 'een manier' te vinden om dit bij te houden?