Hoi,
Ik ben in juni 2012 afgestuurd en heb me toen gelijk in geschreven in een invalpool van een stichting voor openbaar onderwijs waar 12 scholen onder vallen. In juni en juli had ik daardoor een aantal dagen inval werk. Na de zomervakantie kon ik voor 3 dagen invallen, wat wel per 4 weken een dagdeel minder zou worden, omdat er iemand op arbeidtherapeutische terug zou komen. Dit heeft uiteindelijk tot de kerstvakantie geduurt. Binnen die school ook nog een paar weken in andere klassen ingevallen. In november gesolliciteerd voor een tweede invalpool in dezelfe stad als ze eerste, maar dan voor de stichting van bijzonder onderwijs. Voor die stichting in januari en februari ingevallen op 3 verschillende scholen. Nu ben ik alweer een maand fulltime aan het invallen op een school, wat me erg goed bevalt.
Invallen is erg leuk, omdat je zo verschillende groepen maar ook scholen leert kennen. Maar het kan ook heel vermoeidend zijn. Elke dag een andere school en een andere groep. Elke keer opnieuw je grenzen aangeven. Ik vind het in iedergeval erg leerzaam en omdat er voorlopig toch niets vrijkomt in mijn omgeving, doe ik het met veel plezier. Natuurlijk zijn langere inval periode's veel prettiger, want dan bouw je ook iets op, maar één dag of enkele dagen scheelt ook enorm. Denk aan; geen vergaderingen, geen oudergesprekken, toetsresultaten, administratie, etc.
Ik wens je veel succes met afstuderen, die hel heb ik gelukkig gehad