Vandaag is mij gevraagd of ik met een groep leerlingen een project wil draaien binnen Nederlands. Ik mocht zelf een invulling hieraan geven, dus dat vind ik erg leuk!

Nu wil ik sowieso een lessenreeks met ze gaan doen over de vaardigheid presenteren. Hoe doe je dit etc. Dit valt onder 'proces' maar er moet ook een product komen. Ik heb de groep 1x in de week voor een blokuur. Dus twee lesuren achter elkaar. Het project moet duren tot aan de zomervakantie.
Nu had ik het volgende bedacht:
De eerste periode werken de leerlingen aan een werkstuk en de tweede periode aan presentatievaardigheden. Uiteindelijk presenteren zij hun werkstuk door middel van een PowerPoint presentatie (dit wordt tijdens de lessen Nederlands al gedaan) Ik zat zelf te denken aan 'verfilming van een boek uit de Nederlandse jeugdliteratuur'
Alleen....ik heb geen idee hoe dit vorm te geven!
Hebben jullie ideeƫn? Of misschien een heel ander onderwerp. Het moet in elk geval een product zijn waar ze de komende 8 Ɣ 10 weken mee bezig zijn. En er is zeker ruimte voor creativiteit! Tijdens de presentatielessen zal drama aan bod komen dus daar wil ik niet direct de nadruk op leggen bij het product.
Hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen!
Dank jullie wel!