Leuke ideeƫn, maar vergeten we de M.I. niet?
ā¢LinguĆÆstisch: het vermogen om te lezen, schrijven, luisteren en spreken;
Taal: Luisterboek beluisteren over een kind in een ander land (een warm land) en er opdrachten bij verzinnenā¢Ruimtelijk: het vermogen om je te kunnen oriĆ«nteren in de ruimte;
Aardrijkskunde:
*vakantiehuis bouwen van blokken en dan bv. natekenen (kunnen ze dat al?)ā¢Logisch-wiskundig: het vermogen om te rekenen, logische puzzels op te lossen, te redeneren en wetenschappelijk te denken;
*Waar kan meer water in? Allerlei vormen waarin water kan.
*ordenen, rubriceren. bv groot-groter-grootst, warm - warmer - warmst
ā¢Muzikaal: het vermogen om te zingen, een muziekinstrument te bespelen, muziek te analyseren en componeren;
Ik denk hierbij aan een hoek waar een liedje beluisterd kan worden (visje, visje in het water), het geluid van water proberen na te doen met muziekinstrumenten of andere materialenEn ā¢Lichamelijke beweging: het vermogen om je lichaam gecoƶrdineerd te bewegen, zoals bijvoorbeeld nodig in dans, sport en chirurgie.
Aardrijkskunde: Dansje o.l.v. jou, bv. een regendans van de indianen bedenken en uitvoerenā¢Interpersoonlijk: het vermogen om verbaal en non-verbaal gedrag van anderen te begrijpen en interpreteren;
samenwerkingsopdrachten
*hier zou dat bootje kunnen worden gevouwen en in de watertafel gaan ze uitproberen of het drijft
*flip de beer bekijken over drijven en zinken en dan samen uitproberen: http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/2 ... enzinken01ā¢Intrapersoonlijk: het vermogen om te reflecteren op het eigen handelen en dit te begrijpen.
ā¢Naturalistisch: het vermogen om objecten in de natuurlijke wereld te herkennen en te categoriseren;
ā¢Existentiel: het vermogen om je eigen positie te bepalen ten aanzien van existentiĆ«le kenmerken van het menselijk bestaan, zoals de dood en de zin van het leven.