Hallo,
Ik moet even iets kwijt.. Ik heb het al aan een aantal leerkrachten gevraagd maar zij blijven neutraal. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen..
Hier komt het probleem:
Volgend schooljaar ga ik naar het 3e leerjaar van de pabo.. Hierin moet je een minor gaan kiezen. Ik zit erover na te denken om bewegingsonderwijs te doen. Ik ben namelijk van mening dat dit veel meerwaarde geeft wanneer ik later wil gaan solliciteren. Er is natuurlijk een "lerarenoverschot" dus je moet ergens in uitblinken denk ik om aan de slag te kunnen. Het nadeel is dat ik nu bijna 25 jaar oud ben.. en na de pabo 27 jaar, zonder echt werkervaring. oftewel.. ik ben veel duurder dan de jongere mensen terwijl ik evenveel ervaring heb. Ik ben dus een stukje ouder dan de meeste afgestudeerde mensen.
Nu is mijn vraag of het inderdaad slim is om dit te doen? Mijn leerkrachten gaven aan dat je het leuk moet vinden om elke dag in de gymzaal voor je minor te staan, moet ook eerlijk zeggen dat mij dat nou niet echt super leuk lijkt.. maar later in het werkveld sta je er enkele uren per week, want dan wel weer leuk is..
Tevens lijkt mij de minor "Zorg" ook erg leuk.. heeft iemand hier ervaring mee?
Het voordeel is van de minor zorg, dat je hem na een half jaar afgerond heb. Bij bewegingsonderwijs is dit niet zo.
Wat zou beter zijn.. Bewegingsonderwijs kiezen en na de pabo daarmee verder en afronden? of kiezen voor "zorg" en na de pabo bewegingsonderwijs volgen.