Hmm, kleding en het onderwijs!
Ik droeg vanaf PABO 1 altijd standaard een grijze of zwarte broek in combinatie met een overhemd. Onwijs saai, maar ik vond dat je als leerkracht degelijk voor de klas moest staan. Sinds vorig jaar draag ik ook gewoon een spijkerbroek met iets leuks er op, zelfs gewoon een vest... Terwijl ik mezelf al die jaren ervoor had wijsgemaakt dat dat echt niet kon

. Maar heb nooit commentaar gehad, alleen van mijn ma dat ik mij niet als een oude man moest kleden

Korte broek zal ik niet dragen, driekwartbroek ook niet. Weet niet of het gewaardeerd wordt, al zou ik het liefst in de zomer ook gewoon een witte driekwart broek willen kunnen dragen! Maargoed, misschien straks als ik een eigen klas heb dat ik het 'durf'. Of nu ik op een openbare school les geef...
Over je stelling: het ligt aan de leerkracht in kwestie! Sowieso kan je als leerkracht je wat luchtiger kleden, als stagiair doe je dat naar mijn mening niet! Het ligt echt aan de persoon wat ze aan kan. Ik heb op de PABO klasgenoten gehad die een rok droegen waarvan ik echt het 'BAHHHHHHHHHHHHH' idee kreeg. Pas als je een 'band hebt' met de ouders kan je je wat 'opener' kleden naar mijn mening