Volgens mij hebben grote besturen het voordeel dat ze -in overleg- de opleiding tot schoolleider een beetje naar hun hand kunnen zetten, meebepalen over de accenten t.a.v. de inhoud. Kleine besturen kunnen dat niet en dan moet je je dus gewoon aansluiten bij een curusgroep; volgens mij nog steeds wel interessant....
Een paar jaar geleden heeft mijn toenmalige directeur de kweekvijver voorgesteld, maar bij het idee van vergaderingen, diplomatiek handelen, oudergesprekken etc. ben ik afgehaakt.
- Ik wil 2010 een vaste aanstelling op de school waar ik nu inval; ik heb er genoeg moeite en lef in gestoken en er komt nu een vacature dus.... (zitten wel wat haken en ogen aan

)
- In 2010 moet ik echt wat vaker fietsen naar mijn werk; de welvaart begint zich af te tekenen...
- Mijn goede voornemen is om wat positiever te reageren hier; op school kan ik dan wel de nonchalante positieve pipo uithangen, dat betekent niet dat ik hier al mijn gal moet spuwen... (overigens is mijn doel altijd een inhoudelijke kritische discussie, maar dat komt niet altijd zo over bedacht ik me laatst; bedankt Joke, je hebt me wakker geschud, ik ga vandaag weer sneeuwballen gooien!

)
- Al onze vrienden zijn inmiddels voorzien van kids en dat betekent dat voor ons ook de burgerlijke sleur is aangebroken; niemand die meer meegaat stappen/wintersporten/spontane acties etc.. We zouden dolgraag zelf ook een kleine hummel in huis hebben maar na 4 jaar bemoeienis van allerlei artsen hebben we nu nog 1 kans... Dat is ook meteen m'n grootste wens, daar lever ik inmiddels alle stapavondjes, wintersporten etc. voor in...