ik ga het thema circus uitwerken. nu had ik het idee om op een houten bord een clown te tekenen. met dit bord zou ik een aantal activiteiten willen doen (in groep en apart) --> zowel spelletjes, als waarnemingen, verhaal ... ALLES wat maar kan

al enkele ideetjes:
1) naar aanleiding van het boek: 'hoe tito zijn neus kwijtspeelde' --> een spel voor het leren van vormen en/of kleuren: de kleuters gooien bijvoorbeeld met de dobbelsteen een vierkant en plakken dan een vierkante neus op de clown ... moeilijker: de kleuters gooien bijvoorbeeld een driehoek en met de tweede dobbelsteen de kleur geel: een gele driehoek als neus nemen
2) de clown heeft balonnen vast boven zijn hoofd: begrippen groot en klein oefenen
3) de clown versieren: bijvoorbeeld op het einde van de dag mogen de kleuters een pluim nemen en terwijl ze iets vertellen mogen ze die pluim in de hoed van de clown steken
4) memoriespel: de balonnen kan je met velcro vasthangen, als je ze omdraaid dan staat er een prenje op, op de grond dezelfde prenten zoeken
5) met de clown wil ik ook een verhaal vertellen door er elementen aan toe te voegen (met velcro of magneten) zo kunnen de kleuters zelf ook een verhaal vertellen
6) ... ??
andere ideetjs zijn erg welkom! (zowel voor de jongste als voor de oudste kleuters)
Als mijn thema klaar is plaats ik alles samen op digischool
groetjes