Leuk om te lezen hierboven...Ik zal mijn kant van het verhaal even uitleggen ter verduidelijking

...
Ik ben ervan overtuigd dat kinderen het meest gemotiveerd zijn als een thema hen aanspreekt (logish hè

)...
Het thema 'Lente' is denk ik aansprekend genoeg voor kleuters. Ze zijn ontzettend geboeid door al die nieuwe dingen in de natuur.
Ik ben daarom ook echt wel van plan om al die dingen in mijn thema langs te laten komen. De kinderen zitten echter in groep 2, en hebben dus vorig jaar ook over 'De Lente' gewerkt. Ik zelf heb het thema 'Lente' ook al een paar keer langs laten komen. Ik wil graag dat een thema goed en overzichtelijk in elkaar zit. In elk jaar hetzelfde doen zit voor mijzelf weinig uitdaging. Het thema winter bijvoorbeeld: ik zelf was wel een beetje uitgekeken op de sneeuwpoppen en vogelhuisjes, en de kinderen hadden dit vorig jaar ook al gedaan. Herhaling vinden kinderen fijn, maar twee keer eenzelfde knutselwerkje niet. Daarom ben ik gestart vanuit Kleine IJsbeer. De kinderen hebben genoten!!! (en ik ook!!). Ik zelf heb dus behoefte aan uitdaging, niet elk jaar hetzelfde lesje afdraaien. Ik vind het belangrijk dat ik zelf erg enthousiast ben en dat overbreng op de kinderen. Vandaar mijn vraag om een originele uitvoering van het thema lente. Natuurlijk mét alle dingen die bij de lente horen (bloemen/dieren enz).
Wat een leuke tips allemaal hierboven! Bedankt! Natuurlijk blijft alles welkom...zoals Joke zei: verras me maar

...ik ben heel benieuwd hoe anderen hiermee omgaan...
En natuurlijk laat ik jullie tzt even weten hoe het geworden is. De lente is heerlijk...dus ik heb er zin in!!!!
Echte vrijheid krijg je alleen door eigen verantwoordelijkheid te nemen...