parnassys is een online Leerlingen Volg Systeem waar ook de scoren van de leerlingen ingevoerd kunnen worden. Als ik het aantal juiste antwoorden van de leerlingen invoer berekend Parnassys of de leerling O, M, V of G gescoord heeft. Het wordt ook nog met een kleurtje aangegeven is dus erg overzichtelijk. Parnassys maakt gebruikt van de 80% norm en sluit daarmee goed aan op de norm van school.
Pluspunt is een rekenmethode waarin bij elke toets 3 á 4 onderdelen getoetst worden. Aan de hand van het goedpercentage van elk onderdeel kan bepaald worden bij welk onderdeel de leerlingen extra instructie nodig hebben. Ook wordt een totaal score gegeven.
Beide werken fantastische en ik heb met beide geen enkel probleem. Het probleem komt bij de combinatie. Pluspunt hanteerd namelijk niet bij elke toetsonderdeel de 80% norm waardoor mijn scoren afwijken wanneer ik ze in parnassys invoer. Toch wil ik gebruik blijven maken van parnassys en ben daarom opzoek naar een oplossing voor het probleem.
Voorbeeld van het probleem is wanneer een kind een rijtje maakt van 10 sommen. De 80% norm geeft aan dat (uit mijn hoofd) het kind bij 7 goed een V heeft, bij 5 een M en bij 3 een O. Toch komt het voor dat de methode aangeeft dat een leerlingen een O heeft bij minder dan 6 goed.
Kent iemand het probleem en hoe is het op te lossen?
PS. we hebben al contact gezocht met parnassys, maar daar hebbben we nog geen reactie van.