Ik heb vrijdag het gesprek gehad op de pabo.
Daaruit is gekomen dat zij mij het advies geven om te stoppen met de pabo (zoals verwacht).
Na het gesprek heb ik het er over gehad met mijn vriend (die ook bij een deel van het gesprek aanwezig was) en met mn ouders en broertje.
Eigenlijk had ik al vrij snel het gevoel dat ik er nu ook aan toe ben om te stoppen.
Ik heb keihard gewerkt en er heel veel energie ingestoken, maar wat ik nu nog mis kan ik nu niet zomaar leren.
Er zijn geen trainingen of truukjes voor, het is iets dat in de loop van de tijd moet ontwikkelen.
Ik mis het 'fingerspitzengefühl' wanneer en hoe je moet ingrijpen bij ongewenst gedrag. Hierdoor zijn de kinderen me steeds een stapje voor. Ik weet goed wanneer ik moet reageren en wat ik moet doen, maar het komt er niet, of te laat, uit. Daardoor ben ik niet geschikt om voor een groep te staan en zal mij dat veel te veel energie kosten.
Mijn plan is nu om zo snel mogelijk MBO onderwijsassistent niveau 4 te halen.
Een vriendin van mij heeft dat 2 jaar geleden in 8 weken gedaan toen ze eind pabo 3 gestopt was.
Daarna wil ik aan het werk als onderwijsassistent (hoop dat er banen te vinden zijn;)).
Over een aantal jaar hoop ik dan in deeltijd de pabo wel af te maken en verder te gaan richting RT/individuele hulp.
Mijn droom heb ik dus nog niet helemaal losgelaten, maar ik ga ook wel kijken wat er verder voor mogelijkheden zijn.
Vanuit de pabo kreeg ik ook een heel aantal complimenten mee voor mijn inzet, motivatie, gedrevenheid, dorzettingsvermogen en de kwaliteit van mijn verslagen. Ook zitten mijn lessen goed in elkaar en kna ik de studie en het beroep cognitief heel goed aan)
Als ik dat 'fingerspitzengefühl' wel had gehad, had ik zonder veel moeite het diploma kunnen halen...
Ik ben volgens de pabo heel geschikt om als RT-er oid aan het werk te gaan, en moet ik echt verder in het werken met kinderen (individueel of in kleine groepen).

Ook het ontwikkelen van lesmaterialen vonden ze wel iets voor mij.