Ik ben derdejaars student en loop nu stage op een Jenaplanschool waar ik het ontzettend naar mijn zin heb. Ik wil dan ook graag hier mijn LIO gaan lopen.
Ik heb vorige week een gesprek met de directeur gehad. Het gesprek was heel positief. Hij vroeg mij of ik mijn argumentatie op papier wilde zetten waarom ik op deze school wilde. Ik vroeg of hij een sollicitatiebrief bedoelde, waarop hij antwoordde 'bijvoobreeld'.
Nu wil ik dus een sollicitatiebrief schrijven, maar ik weet niet precies hoe. Vanuit de opleiding krijg ik pas informatie over het solliciteren in het volgende semester. Aangezien ik NU stage daar loop wil ik het ook nu regelen. Het volgende semester moet ik namelijk naar een andere school. Ik wil gewoon al die plek hebben! Want het is zo leuk!

Mijn vraag dus: hoe stel je een sollicitatiebrief op, wat moet er allemaal in, moet ik ook iets over het type onderwijs erin zetten, enz?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes Mariska
PS. Aangezien de directeur op de vraag van mij 'bijvoorbeeld' antwoordde wil ik ook een poster maken, over mij en waarom ik daar mijn LIO wil doen. Zodat ik hem echt met iets raak, iets anders dan de brief. De brief plak ik dan op de achterkant van de poster. Iemand ook nog suggesties voor op de poster?