Hallo,
Ik wil al vanaf kleins af aan juffrouw worden. Na 2e jaar HAVO moest ik naar VMBO de talen lukte me niet meer. Ik dacht dat ik mijn droom moest opgeven maar hoorde toen van de opleiding onderwijsassistent. Aangezien ik een vroege leerling was en met 15 jaar naar het MBO moest mog ik geen BBL doen en was de keuze niet moeilijk te maken. Ik was heel blij om stage te gaan lopen. Maar ik mocht geen stage lopen, ik zou sociaal emotionele problemen hebben. Allemaal gezeur en gezeik. School werkte me tegen, ik moest zelf iniatief tonen maar als ik dat deed, deed ik het weer fout enzo...
Uiteindelijk hebben we 29 Maart een brief gehad met de mededeling dat ze me adviseren per 1 april te stoppen met de opleiding. Mijn ouders waren woest en alles en we zijn nu dus druk bezig met praten en alles.
We gaan er niet van uit dat het dit jaar goed komt en alles. Aangezien ik ondertussen 16 ben geworden wil ik BBL gaan doen. Je hebt hierbij veel praktijkervaring en de theorie heb ik van het eerste jaar heel goed in mn hoofd, aangezien ik 3 dagen school had en dan 4 dagen weekend deed ik dus veel aan mijn hw. Naast veel negatieve dingen krijg ik dus veel complimentjes over mijn hw en wordt ik ook wel intelligent genoemd. Ik hoop dus echt dat ik een school kan vinden die mij wilt aannemen voor BBL.
Ik wil als typ voor alle mensen geven:
http://www.stagemarkt.nl . Op die site heb ik ongeveer 14 scholen gevonden die BBL leerlingen aannemen bij mij in de buurt. Natuurlijk zijn er altijd scholen die geen plek meer hebben, of ondertussen geen BBL mensen meer aannemen dus het is afwachten. Maar ik vind het een handige site want er staat voor allerlei opleidingen stage plekken, BOL of BBL.