door Jan10e op 25 nov 2007, 13:38
raar hoor, dat is toch geen begeleiding, daarbij is in je LIO de leerkracht eindverantwoordelijke, dus bij mij op mag dat ook echt niet. Toen mijn mentor ziek was heeft mijn directeur erbij gezeten. maar goed...
Waar ik mee begin is heel afhankelijk van het kind en wat er vooraf is gegaan, maar ook van het feit of jij die ouders hebt uitgenodigd, de ouders er zelf om gevraagd hebben of dat het gewoon regulier is na een rapport bijvoorbeeld.
Als er al eerder een gesprek is geweest waarin in iets afgesproken is kun je bijvoorbeeld beginnen met 'vorige keer hebben we gesproken over het handelingsplan lezen waar we mee zouden gaan werken. We hebben er nu een bepaalde tijd mee gewerkt en.....'.
Soms begin ik ook met vragen of de ouders vragen of opmerkingen hebben n.a.v. het rapport of dat er iets is wat ze graag willen bespreken voordat ik mijn eigen praatje afdraai. Vaak kom je dan ook al een heel eind.
Als je ze hebt uitgenodigd kun je eerst vertellen waarom je ze hebt uitgenodigd en wat je met het gesprek wilt bereiken.
heel verschillend dus. Kies iets waar je jezelf prettig bij voelt en bespreek het eerst even door met je mentor!
Wat je bent bewijst wat je kunt
Wat je ermee doet bewijst wie je bent