door Jan10e op 16 dec 2007, 20:27
ik doe de opleiding gedragsproblemen bij het seminarium. Daar ben je inderdaad na 2 jaar master. Het is echt gericht op gedragsproblemen, maar er zitten ook heel algemene onderdelen bij zoals sociaal-emotionele ontwikkeling omdat dat sterk samenhangt met gedragsproblemen. Het enige waar het weinig over gaat is didactiek. Binnen deze opleiding is nog veel keuzeruimte en kan je toch nog een heel andere kant opgaan zodat je de tweede fase een andere leerroute kunt gaan doen. Als je de deeltijdvariant doet heb je namelijk 2 fasen en kun je de meest logische kiezen, maar ook een andere gaan doen. In de brochure staat dit trouwens heel duidelijk aangegeven. (tenminste in die van vorig jaar).
Het klopt inderdaad dat je bij het seminarium gericht kunt kiezen, maar er zitten ook hele algemene opleidingen tussen waar je bijna alles zelf in kunt vullen, orthopedagogiek bijvoorbeeld.
Ik zag vorig jaar door de bomen het bos ook niet meer en ik raad je aan heel veel open dagen te bezoeken, te praten met docenten en studenten en de ervaringen van scholen. Het verschilt namelijk echt heel erg, ook qua niveau!
Als je iets specifiekers wilt weten; vraag maar raak!
Wat je bent bewijst wat je kunt
Wat je ermee doet bewijst wie je bent