door liselot_1 op 04 aug 2007, 11:47
voor groep 3 doe ik het als volgt:
1 map op mijn bureau met daarin:
- adreslijst van de lln
- absentielijsten (waar ik afwezige kinderen op invul met de datum en reden van afwezigheid)
- lijst met aangeleerde liedjes en de liedbladen die de kinderen na een bepaalde periode mee naar huis krijgen
- lijst met aangeboden prentenboeken/ voorleesboeken.
- week en dagplanningen.
- plattegrond van de klas
2 afzonderlijke mappen (past in de loop van het schooljaar niet meer in 1 map) met per kind een tabblad waar ik gegevens van de kinderen in verzamel. Logboek, info vanuit groep 1/2, registratiebladen van toetsen als Ello, DMT en AVI, praatpapieren van oudergesprekken e.d.
1 puntenmap waarin ik per rapportperiode een tabblad heb zitten met puntenlijsten en criteria voor het beoordelen van rapportpunten.
Zo behoud ik het overzicht en zit het allemaal gesorteerd. De mappen met lln gegevens staan in de kast. De map met dagplanningen ligt op mijn bureau.
Verder hebben alle leerkrachten bij ons op school een ordner in de klas. Daarin zitten diverse gegevens die voor iedereen van belang zijn. Schoolgids, gebruikershandleidingen van registratiesysteem op de computer, adreslijsten.
Daarin stop je ook je gegevens voor invallers en adresgegevens van de kinderen met alle telefoonnummers erop om iemand te bereiken als er iets is (dus van huisarts, opa/oma/oppas, beide ouders thuis en werk etc.)