ik ben vorig jaar ook op Kos geweest en heb een super vakantie gehad. Kos is wel erg toeristisch. De dingen die hiervoor al genoemd worden zijn inderdaad echte tips.
Ik vond de stranden in Kos-stad en Lambi niet zo mooi, wij gingen altijd ietsje verder naar de westkust, dat is maar een klein eindje fietsen. Net voorbij Lambi en een aantal grote hotels maakt de weg een bocht en krijg je een fietspad, direct in de bocht is al een mooi strand en verderop langs de weg ook. Zandstrand met een windje en niet zo ontzettend druk. Het is daar veel luchtiger dan op de Lambi- of de stadsstranden. Als je inderdaad naar het hotel gaat wat je eerder als link gaf, is het echt vlakbij. Je moet dan niet richting centrum, maar de andere kant op. Ik denk dat je het zelfs kunt lopen.
Een boottochtje naar het vulkaaneiland Nisirros is inderdaad ook erg leuk, maar het is in de vulkaan wel enorm heet en het stinkt er ernorm, maar ik vond het wel de moeite waard.
Ik heb altijd erg lekker gegeten bij "Van Gogh' in de Lambi wijk. Dit restaurant wordt gerund door een Nederlandse die getrouwd is met een Griekse. Heel goede kwaliteit en bediening en af en toe is Hollands eten ook best lekker na al die soeflaki's
Veel plezier!