door miekiemousie op 19 nov 2006, 21:57
Je geduim heeft geholpen Joke. Nee, ik zal uitleggen hoe het gegaan is. Ik heb namelijk eindelijk eens begeleiding gehad, wat ik al veeeeeeeeeel eerder nodig had gehad. Niet op deze school, maar afijn het is duidelijk.
Vrijdag ben ik ook de directrice ondersteund, de kinderen moesten ervoor zorgen dat IK een leuke dag had (waar heb ik dat eerder gehoord...) De directrice kwam dit door de dag heen ook aan mij vragen. Zou het niet zo zijn, dan zouden ze erop aan gesproken worden.
Nu ben ik 's morgens ook voordat ze er was, positief begonnen, maar in mezelf zat al heel veel twijfel (en angst). Het is uiteindelijk een leuke dag geworden. Tuurlijk, blijft het een klas waarbij je soms even je duidelijk moet laten horen. Maar ik hoefde niet de hele dag politieagent te spelen. Ik heb ze hier zeker ook voor beloond, waarbij enkele kinderen niet mee konden doen. Ze hadden hun werk (door eigen schuld) nog niet af.
Aan het begin van de middag kijkt de club altijd schooltv weekjournaal. Nu ging dit over de verkiezingen. Ik heb ze hierna in groepen zelf een partij laten oprichten, in plaats van een taalstelles die eigenlijk op het rooster staat. Hierbij heb ik weer gemerkt dat de klas het echt wel kan! Ze kunnen prima samenwerken, met enkele uitzonderingen. Alleen ze doen het bijna nooit. Ik kreeg echt de kriebels, wat zou ik de groep graag full-time willen hebben. Dan zullen ze het moeten doen met mij en kunnen ze wennen aan mijn manier van lesgeven. Daarnaast zou ik er één groep van willen maken en niet een groep 7 en een groep 8, en meer opdrachten samen willen doen. Meer en meer merk ik dat mijn eindscriptie van volgend jaar klopt. Niet altijd wordt in de hogere groepen op de juiste manier les gegeven.
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)
2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)