Op dit moment geef ik met behulp van de 'Op voeten en fietsen' van JVK verkeer aan groep 5/6. De leerkracht die ik vervang deed dit allemaal klassikaal, maar ik vind dit heel irritant werken. Aangezien ik nooit de aandacht hou van 32 kinderen in een combinatie. Nu voeg ik er vaak al 'praktijk'situaties aan toe en dit vinden de kinderen erg leuk om te doen. In de klas een situatie uit de krant naspelen. Maar ook hierbij het probleem van de 32 kinderen... Nu wil ik de krant waar ik nu mee begonnen ben ombouwen tot een circuit. Ik ben per ongeluk begonnen met nummer 4, ipv van nummer 3, maar dit nummer leent zich er perfect voor, het gaat namelijk over verkeersborden en tekens.
Nu ben ik verschillende dingen/opdrachten bedenken die ik zou kunnen gebruiken in het circuit rondom verkeersborden. Ik heb nu al:
- verkeerskrant 'op voeten en fietsen'
- verkeersspel STOP (oud spel, maar blijft leuk)
- verkeerskwartet
- verkeersmemory
- verkeersdomino
- werkbladen vanaf JVK internet
- allerlei kleine (magneet)verkeersborden, maar ik heb hier nog geen opdracht bij.
Wie heeft er nog meer ideeen/materialen voor mij? Of heeft iemand een idee wat ik nog in het circuit zou kunnen doen? Of heeft een idee met de magneetverkeersborden?
Ik hoop dat het nog duidelijk is. Voor mijn gevoel spring ik van de hak op de tak. Dus verduidelijking mag je ook altijd vragen!