Ik zal inderdaad even wat duidelijker uitleggen wat ik heb gedaan

.
Ik heb uiteindelijk een lessenmap samengesteld voor de hele school, onderverdeeld per klas (groep 1/2 samen). Ik ben uitgegaan van de methodes voor handvaardigheid, geschiedenis en biologie die al op school gebruikt werden. Ik heb gekeken welke onderwerpen daarin in verband gebracht konden worden met techniekonderwijs (bijv. bij geschiedenis de kastelen). Bij die onderwerpen heb ik dan een les gezocht, onder andere in Maak 't maar, maar ook op internet of in andere boeken. Al die lessen samen heb ik dus, samen met een lijst bij welke methodeles ze passen, in een map gedaan. Dit was het product en hiervoor heb ik grotendeels bestaande lessen gebruikt en een paar zelf verzonnen als ik niets kon vinden. Zoals ik hierboven al zei heb ik er dus op gelet dat het eenvoudige lessen waren, met eenvoudig materiaal.
Hoeveel lessen het waren scheelde per groep, soms waren er veel aanknopingspunten en soms heel weinig. Ik heb wel geprobeerd er minimaal een stuk of drie per vakgebied te doen geloof ik....
Dat was dus het product. Mijn scriptie bestond uit een gedeelte theorie en een gedeelte praktijk. In het praktijkstuk heb ik van zes lessen (3 van de kleuters en 3 van groep 6) een verhaal geschreven over de voorbereiding, de les, de reacties van de kinderen etcetera.
Ik heb dus eigenlijk twee dingen gedaan. Ik hoop dat je er wat aan hebt, als je meer vragen hebt, vraag gerust!
Ik heb mijn scriptie hier nog op de computer staan, ik wil je hem ook wel toemailen? PB me dan even met je mailadres!