door Sylvia op 26 jun 2006, 20:37
Ik heb op een peuterspeelzaal gewerkt met twee van mijn eigen kinderen, dat ging prima.
Mijn eerste stage was op de school waar mijn eigen kinderen zitten, dat gaf ook geen enkel probleem.
Ook het laatste halfjaar heb ik op deze school gezeten, zelfs een eigen kind in de klas gehad. Heerlijk relaxed vond ik het. Ik kan namelijk moeilijk loslaten en zo had ik toch een beetje de boel onder controle. Mijn kinderen kwamen zelf later naar school dan ik en dan stond ik al op het schoolplein. Zouden ze te laat zijn dan kon ik zo even naar huis bellen. Na schooltijd gingen ze alleen naar huis, 500 meter verderop, dus als er iets zou zijn konden ze altijd naar me toe komen of ik naar hen. In de lunchpauze zag ik ze ook nog even, hartstikke gezellig vonden we dat. Ze vonden het prachtig dat ik op hun school werkte.
En ja, het is best zwaar. Een gezin met drie kinderen in de basisschoolleeftijd, een baan en een studie. Maar als je alles goed bijhoudt en prioriteiten kan stellen is het heel goed te doen.
Soms moet even alles wijken voor school; vrienden, familie, hobby's, sport, huishouden (m.n. in de toetsweken), maar soms moet je ook alles even laten rusten om je aan je gezin te kunnen wijden.
En ja, mijn wasmand puilde regelmatig uit, stof lag er weleens bijna duimendik, maar het is mij altijd gelukt om zoveel mogelijk te doen zonder dat mijn kinderen er 'last' van hadden. Ik heb zelfs vier jaar in drie weten te proppen. Dus waarom zou het een ander niet lukken?
Je ervaringen vanuit het kinderdagverblijf zullen je goed van pas komen tijdens je studie.
De leerkracht klinkt erg negatief, jammer hoor.
In de media hoor je dat er een pensioengolf aankomt. Na de WOII had je immers een geboortegolf, en die mensen zijn nu aan hun pensioen toe. Ik denk dat je best een baan kunt vinden tegen de tijd dat je klaar bent.
Ik wens je heel veel plezier en heel veel succes met je opleiding!
Niet krijgen wat je wilt, is soms het beste wat je kan overkomen (Dalai Lama)