Hoi,
Ik ben dit schooljaar begonnen met de PABO. Ik had er heel veel zin in, toch twijfelde ik nog aan mijzelf of ik het wel zou kunnen. Ik begon met stage lopen. De school sprak mij niet zo aan, dus ik zag er eerst nog wel tegen op. Dit viel echter heel erg mee. Ik liep stage in groep 4/5. Groep 4 had je de hele dag en groep 5 kwam er 's middags ook bij. Ik vond dit een erg leuke stage en het ging ook heel goed. Ik kreeg positieve feedback en sloot dit halve jaar af met een 7.5. Vervelend was dat mijn stage mentor na 2 dagen en 1 hele stage week ziek werd. Daarna kreeg ik een invaller. Dit vond ik in het begin wel irritant maar ik had gelukkig hier wel een klik mee. Het tweede half jaar kwam ik in groep 1. Dit leek mij ook hartstikke leuk en begon met veel goede moed. Alleen met deze stage mentor heb ik helemaal geen klik en ik voel mij totaal niet op mijn gemak. Hierdoor ben ik ook wat minder open en wat meer teruggetrokken. Na de eerste paar lessen die ik gaf kreeg ik alleen maar negatief commentaar. Na mijn derde stage dag zei ze tegen mij dat ik hard aan de slag moest want anders wist ze niet of het nog wel wat word. Dit vond ik helemaal niet leuk om te horen en ik begon tegen stage op te zien. Gelukkig ging het daarna wel de goede kant op en zag ze aan wel aan mij dat ik inzet toonde. Maar toch heb ik deze stage afgesloten met een 5.5. Elke keer als ik een les had gegeven zag ik al weer tegen het commentaar op, ook al ging de les best goed. Meestal benoemt ze ook alleen de slechte punten. Wanneer dit de volgende keer wel goed gaat benoemd ze dit niet maar heeft ze wel weer ander commentaar. Mijn studieloopbaan begeleider is op mijn derde stage dag in deze groep 1 ook langs gekomen. Het ging toen helemaal niet goed en daarom wil ze deze periode nog een keer komen. Hier baal ik best wel van en ik begin het idee te krijgen dat ik beter kan stoppen. Vooral deze laatste week heb ik helemaal geen motivatie meer terwijl ik het anders zo leuk vond om bijvoorbeeld lessen voor te bereiden omdat ik meestal vol ideeën zit. Verder lijkt het me nog een hartstikke leuk beroep en zou het ook nog graag worden maar ik heb het het gevoel dat de school en stage nu teveel druk op mij leggen. Aan de ene kant denk ik erover om te stoppen en lekker een jaar te gaan werken. Aan de andere kant wil ik wel door misschien dat ik nu gewoon door het bomen het bos niet meer zie maar dat dat later wel weer terugkomt. Ik zie er ook erg naar uit om een naar een andere stageschool te gaan.
Dit is een heel verhaal geworden en ik kan nu al zeggen dat het oplucht. Ik hoop dat jullie misschien een idee hebben wat ik het beste kan gaan doen.. Ik word hier echt een beetje hopeloos van ik en denk dat iedereen het beter doet dan ik...