Ik kom het op mijn werk steeds meer tegen en ben benieuwd naar ervaringen hoe jullie hier mee om gaan.
Let je bijv. erg op je taalgebruik tegen deze kinderen?
Waar ik vooral tegen aan loop, is dat deze kinderen vaak 'moeilijke'/volwassen woorden gebruiken, en dat ik niet zeker weet of ze deze wel begrijpen. Als ik bijv. aan ze vraag wat het betekent, weten ze dit meestal wel uit te leggen, maar in hoeverre praat je dan zelf in 'deze taal' tegen hen?
Of blijf je ze gewoon aanspreken op hun 'kalenderleeftijd'?
Bij een gezin begeleid ik een jongetje dat erg hoogbegaafd is, maar op sociaal emotioneel gebied onder zijn niveau presteert om het zo maar even te noemen.
Op welke leuke, speelse manier kan ik hier extra aandacht aan besteden? Het gaat om een zes jarige (groep 2).
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips!
Alles is welkom..
Misschien heeft iemand nog leuke werkbladen over gevoelens om dat onderwerp bijv. bespreekbaar(der) te maken?
Of weet iemand leuke tips m.b.t. sociale-emotionele ontwikkelingen en dingen hiervan tekenen? Bijv. een dag doorspreken en hierbij tekeningen maken? Ook hierin zoek ik afwisseling...!
