Jeempie. Ik herken heel veel dingen uit hetgeen je schrijft van mijn eigen, eerste stage op de PABO. Ook die was in groep 8, mijn mentor vond me niet collegiaal, mijn klassenmanagement kon beter en bovendien werd miste ze mijn intrinsieke motivatie. Omdat ik te weinig groei liet zien binnen de tot dan toe gelopen periode, werd besloten mijn stage voortijdig af te breken. (Niet doorvertellen, maar volgende week ga ik afstuderen...

)
Uit je berichtjes, ik heb ze net even vluchtig teruggelezen, proef ik wel dat jij er steeds voor wilde gaan, maar dat je nu even een terugslag hebt omdat je praktijkbegeleider (je studieloopbaanbegeleider of iets dergelijks vanuit de opleiding zal dat wel zijn) een negatief advies geeft om door te gaan. Op alle door hem genoemde punten kun je toch nog groeien? Ik heb in het begin ook echt mijn draai moeten vinden. Op een andere school binnen een ander team kan het juist heel goed gaan. Dat was bij mij ook het geval. Mijn collega's snapten daar totaal niets het 'niet collegiaal zijn' dat ik tijdens de vorige stage gehoord had.
Weer even terug naar jou. Ik zou me sterk maken voor een stageplek op een andere school (blanco beginnen) en het liefst met een andere praktijkbegeleider. Deze heeft jou, min of meer, opgegeven. Waarom zou hij gaan trekken (= tijd investeren) in een dood paard? Ik heb hetzelfde advies nog gekregen om te stoppen in mijn vierde jaar. Voor mijn herkansingsstage heb ik toen ook om een andere begeleider gevraagd die ook objectiever zou kijken dan mijn vorige begeleider. Dat is mij ook heel goed bevallen.
Als het goed is, zul je binnenkort vanuit de opleiding ook een voorlopige studieadvies (A, B, C of D) krijgen. Dat wordt afgegeven om een signaal af te geven om studenten mogelijkerwijs voor 1 februari te laten stoppen. Wanneer je je toetsen op orde hebt e.d., zal het wel goed zitten met het advies. Laat je er anders niet door uit het veld slaan. Er zijn meer studenten die de start even hun draai moesten vinden. En die, wanneer ze helemaal gewend zijn, gaan als een speer.
Heel veel succes. Als je meer wilt weten, vraag of stuur een pb

!
Erick
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.