Ik heb kinderen wel eens een boomhut laten tekenen nav dit lied: Ze moesten goed luisteren wat er allemaal in de boom zit in het lied maar mochten verder ook hun fantasie gebruiken. Ze waren erg mooi geworden (met wasco op A3 formaat).
Ik heb ook wel eens de droomboom laten tekenen nav de muziekles:
Ook een spookhuis nadat ik deze les had gegeven: Van dit spookhuis heb ik toen een houtskool opdracht gemaakt. Ik heb ze toen eerst een grote omtrek van het huis laten tekenen. Daarna moesten ze er een bepaald aantal kamers in maken (6 of 8 ofzo). Vervolgens liet ik om de beurt stukjes spannende muziek horen. Tijdens dat muziekje moesten ze een kamer vullen met iets wat bij dat stukje muziek paste (villa volta, spookhuis (efteling) enz.
Na dit liedje heb ik een dinosaurus laten kleien
Toen ik muziek uit oude rommel had aangeleerd (ik vind geen betere versie dan dit ) Had mijn collega bij de handvaardigheids les dit echt laten doen (muziekinstrumenten maken met oude rommel. Ik heb die instrumenten in de volgende muziekles weer gebruikt bij het liedje maar ook zelf in groepjes een ritmisch stukje laten bedenken.
Na het lied zeven heksen (op youtube maar 6

) had ik ook een tekenles met heksen, je zou daar ook iets met knutselen bij kunnen verzinnen.
Ik weet niet of dit je bedoeling is (een lied en daarna een opdracht in hetzelfde onderwerp) maar dan zou je gewoon eens in eigenwijs of een andere liedbundel moeten kijken met welk lied je iets kunt, ik zou bij de grote banaan van afrika of mijn tante d'r blouse en zo verder genoeg kunnen verzinnen.
Ik heb een tijdje gehad dat ik twee dagen in de week een groep had en op een dag muziek en tekenen moest geven. Ik pakte dat vaak zo aan dat het op elkaar aansloot, vooral als we niet met een ander thema werkten.