Ik zal dan maar zelf een vervolgje schrijven

misschien hebben sommige (toekomstige) leerkrachten er nog wat aan
Op mijn vraag is de directie komen kijken in de klas en zij gaf de volgende tips:
- Laat de kinderen in groepjes concreet materiaal verdelen. Zo vinden ze automatisch hoeveel ze moeten verdelen, vb 9 nootjes in groepjes van 5 gaat niet, 10 nootjes verdelen in groepjes van 5 gaat wel => 10 nootjes verdelen in groepjes van 5 is 2 => 10:5=2
- Laat de kinderen voortdurend verwoorden.
- Visualiseer de delingen op bord, vb: rondjes, sterretjes... groeperen per 5 en verwoorden als zin en als deeloefening.
Hiermee kan ik dus al verder aan de slag. Hoe pakken jullie het 'drillen' aan? Ik zoek andere leukere manieren als gewoon zeggen (in de zin van luid, stil, snel, traag...)
Hoe brengen jullie deeltafels aan in de klas? De volgende deeltafel is die van 4, graag jullie meningen en tips!!