door Celine... op 05 okt 2012, 16:08
Hoi iedereen,
Ik heb erover gepraat met mijn ouders en die zeiden inderdaad ook dat ik met een decaan op de hogeschool erover moest praten. Zij zeiden dat ik een andere stageschool moest aanvragen, omdat het me op mijn huidige stage zeker niet meer gaat lukken. Toen mijn ICO zei: ik maak me ernstig zorgen, ik weet niet of je in staat bent dit te verbeteren, toen heb ik eigenlijk nog amper geluisterd. Ik wilde daar gewoon weg en dacht: zie je wel. Toen ik vorig jaar in juni weer mijn 60 puntjes met grote gemak gehaald had, dacht ik: ach, die twee jaartjes nog. Dat is gewoon ik zag, ik kwam en ik overwon. Jammer dat het niet zo blijkt te zijn. Als ik terug denk aan vorige stages dan weet ik wel dat ik altijd al veel moeite had met consequent zijn. In groep 8 gaf die man me alleen heel veel ruimte. Hij vond dat ik het goed deed, maar ik denk dat als ik mijn huidige mentor daar had gehad dat ik onvoldoende gehaald had. De groep (8) was vaak erg druk en vonden het bij mij wel lekker dat ik niet zo streng was. Omdat mijn mentor toen zo positief was en omdat alles op school zo goed ging, had ik niet zoiets van: stik er maar in ik doe het niet meer. Wel heb ik nooit zoiets gehad van: dit is mijn baan, dit wil ik voor mijn leven. Wel vond ik het heel mooi toen op het schoolkamp twee meisjes me kwamen halen met de mededeling: Eva huilt en ze wil alleen met u praten. Dat geeft toch wel aan dat ik vertrouwelijk met ze ben.
Pfff nog steeds een rot situatie. Heb er gewoon niet van kunnen slapen. Ik heb gefaald en dat kan ik maar moeilijk verwerken. Misschien is dat ook echt een knik in mijn karakter, omdat iedereen zo nu en dan faalt.
Als alles op stage gewoon goed ging, zou ik niet willen stoppen. Uiteindelijk wil ook ik zo snel mogelijk een diploma. Het enige dat ik nu heb als een havo diploma en een pabo propedeuse (en van het tweede jaar ook 60 punten, maar dat telt niet)