Bij ons op school heeft iedere leerling een eigen multomap die hij/zij wekelijks (eventueel zelfs dagelijks) gebruikt. Ruimte in de kasten heb ik niet en de mappen zijn de groot voor in de lades. Gevolg: de mappen moeten op de kast worden geplaatst die tegen de muur aan staat. Er zijn verschillende manieren om ze dan neer te zetten, maar het wordt toch vanzelf weer een zooitje (mappen die vallen, schots en scheef staan, alles staat door elkaar heen dus weinig structuur).
Ik ben benieuwd of er nog anderen zijn die dit hebben en welke oplossing zij hebben bedacht. Op dit moment staan er 30 23-rings mappen naast elkaar, met aan elke kant een bak (met bakkaarten). Het neemt een hoop ruimte in (1,20meter breed), ruimte die je niet meer kan opvullen omdat je niks meer bovenop de kast kan zetten (en het is nu sowieso niet makkelijk een kaartenbak te gebruiken).
Planken hebben wij in de hele school niet en vind ik persoonlijk ook wat 'slordig' staan. Vooral doordat je er vaak veel verschillende spullen op plaatst en het daardoor erg rommelig wordt (en ik houd van opgeruimd!).
Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met je mappen in de klas. Hoe staan ze? Waar staan ze?