Ik moet zeggen dat het een leuk programma wordt, maar met 2 ideetjes heb ik even jullie hulp en creatieve geest nodig.

Ten eerste wil ik de kinderen in groepjes laten inventariseren welke soorten snoep het populairst zijn op school. De resultaten verwerken ze in een grafiek.
Is deze opdracht niet te simpel voor groep 7? Hebben jullie ideetjes hoe ik de opdracht wat moeilijker kan maken.
Verder bedacht ik dat het niet handig is, om alle groepjes langs alle klassen te laten gaan.
Dus wilde ik ieder groepje een klas toewijzen, of hebben jullie misschien andere ideeen hoe ik dit kan aanpakken (misschien later gegevens laten uitwisselen?)
Is het verder handig om de kinderen te sturen bij het maken van een grafiek, of moet ik de kinderen daarin vrij laten en kijken wat er uit de kinderen komt.
Verder wil ik heel graag een digitaal prentenboek met de hele klas maken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken. De kinderen zelf laten tekenen, ieder groepje een deel laten maken, of ieder groepje een eigen boek laten maken.
Jullie lezen het wel, ik kan jullie tips goed gebruiken.