Ik heb geleerd bij een OGO hoek een basisinrichting te maken (in een ziekenhuis denk ik dan aan een bed met nachtkastje, apart kamertje voor de zusters ofzo, eventueel al iets van medicijnen, maar die kun je ook door de kinderen laten maken)
De bedoeling is dat je als leerkracht de kinderen spelend stuurt. Zo zullen kinderen vast snel zelf op pillen en drankjes komen bij hun spel in het ziekenhuis, ze hebben hier toch al een beeld van. Laat hen deze zelf maken en in potjes doen, kun je meteen een reken- wiskunde activiteit aan koppelen.
Een idee is om misschien een apotheek erbij te nemen. Dit heb ik eens gedaan in het thema 'de dokter'. Ik had een praktijk en een apotheek. Recepten werden bij de dokter 'geschreven' (bijvoorbeeld 3 rondjes waren drie pillen) en in de apotheek gingen andere kinderen dat recept klaarmaken.
Dit was maar even een brainstorm.. zal nog eens nadenken, misschien vul ik dit nog aan.
Maar ik denk wel dat je flink wat mogelijkheden hebt binnen 'het ziekenhuis'.
Een boek dat ik wel al eens genoemd heb voor OGO hoeken: "Hoekenwerk". Een heel bruikbaar boek!