[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Sint-Maarten - Aruba - Curacao

Sint-Maarten - Aruba - Curacao

Stage of werken in een ander land. Houd iedereen op de hoogte van de verschillen en overeenkomsten.

Moderator: miekiemousie

Berichtdoor iris1984 op 25 jan 2005, 16:18

hoi hoi

Mijn nichtje loopt momenteel ook stage in Curacao. 8) Wat ik van haar hoor is dat ze het er ontzettend naar haar zin heeft! :D Elke avond is er feest en ze staat op een hele leuke school! Wel geeft zijn daar gym. Ze heeft namelijk de ALO gedaan in A'dam. Ik zelf zit er ook aan te denken om stage te lopen op de Nederlandse Antillen.

doeg doeg ;)
iris1984
PABOforum Baby

Re:Stage Nederlandse Antillen

Berichtdoor Josefien op 10 feb 2005, 10:36

[quote="jasmijn"]ik heb veel verhalen gehoord van mensen die op de antillen zijn geweest. Een vriendin van mij zit nu ook op curacao en ik hoor van haar ook verhalen over hoe het onderwijs daar is. Ik heb tussen al die verhalen niet echt veel postitieve dingen gehoord.

Een negatieve ervaring is ook een ervaring, waar je je leven wat aan hebt. Zo sta ik er tegenover. Lijkt dit land jou leuk, ga er dan voor! Misschien past dit land inclusief gewoontes wel beter bij jou dan bij anderen... Zelf iets ontdekken is toch superinteressant?
Josefien
PABOforum Baby

Berichtdoor jufjuf op 05 maart 2005, 20:55

jufjuf
PABOforum Baby

stage Curacao

Berichtdoor eefje123 op 06 jul 2005, 13:58

Ik ga vanaf januari 2006 stage lopen in Curacao. Ik heb al een stageplaats en onderdak. Zijn er meer mensen die in deze periode gaan en nog onderdak zoeken?

Groetjes van Eefje.
eefje123
PABOforum Baby

Berichtdoor jufjeknufje op 06 okt 2005, 11:43

nee wij mogen alleen tussen carnaval en meivakantie..
dus ik zoek voor die periode onderdak en een stageschool :)
jufjeknufje
PABOforum Baby

Re:Bij wie kan ik persoonlijk over LIO op de Antillen mailen

Berichtdoor jufjeknufje op 06 okt 2005, 11:47

jufjeknufje
PABOforum Baby

Huisvesting/stageplaatsen op Curacao 2007

Berichtdoor Anneke Maduro op 28 okt 2006, 22:13

Vanaf jan. 2007 is er een stageplaats beschikbaar op een kinderopvang/speelschool/naschoolse opvang die huiswerkbegeleiding geeft. Het liefst voor langere periode.

Voor het nieuwe schooljaar sept. 2007 zijn er stageplaatsten beschikbaar op de basisschool, ook Lio. Nedrlandstalig.

Voor huisvesting zorgen wij ook. Heb je algemene info nodig m.b.t. Curacao, kijk dan even op Roxsha Appartementen Curacao. Wil je een prijslijst hebben, dan mailen we je die even toe.

m.v.g.
Anneke Maduro
Roxsha Appartementen Curacao
Anneke Maduro
PABOforum Baby

Stage lopen op een basisschool op Curacao sept. 2007

Berichtdoor Anneke Maduro op 09 dec 2006, 13:16

Zijn er nog mensen die een stageplek zoeken op Curacao, wij kunnen daar mee helpen. Op een Ned.talige basisschool. Ook LIO-stages. Mail geheel vrijblijvend naar mailto:roxsha@yahoo.com. Ook de woonruimte kunnen wij verzorgen. Op loopafstand van de school. Voor foto's verwijzen we jullie naar de onderstaande space. We vragen geen woekerprijzen, alleen bij positief resultaat, dus school heeft goedgekeurd, contract is er, is de fee 150 Euro.
En zijn er andere vragen, gebruik ook gerust ons mailadres om deze af te vuren.

groetjes Anneke Maduro
Roxsha Apparementen Curacao
http://spaces.msn.com/roxsha
Anneke Maduro
PABOforum Baby

Berichtdoor Juf__mama op 10 dec 2006, 15:44

Ik denk dat er vast mensen zijn die hier wat mee kunnen. Ik heb al een LIO plek voor dit jaar maar toch leek het mij super gaaf. Alleen ben ik bang dat ik het niet zolang volhou zonder mijn vriendje :oops:
Mama van zoon (1 jaar), zwanger van 2.0, groep 5/6, hoofdredactrice en blogger bij L2BM & MLG.

Ik laat mijn droom uitkomen! www.love2bemama.com en www.mamalovesgadgets.nl

Voor de hippe mama van nu!
Juf__mama
Paboforumholist

Groep: 0
PABO jaar: 0
Functie:

stage Curacao

Berichtdoor Anneke Maduro op 10 dec 2006, 17:52

Anneke Maduro
PABOforum Baby

Berichtdoor Ikke! op 10 dec 2006, 22:28

Ja ik raad dat je ook aan want het is een geweldige ervaring om in het buitenland stage te lopen en ik spreek uit ervaring.
Ikke!
PABOforum Kleuter

Groep: 0
PABO jaar: 0

stageplaatsen aangeboden op St.Maarten en Peru

Berichtdoor BDS bemiddeling op 28 dec 2006, 13:00

Wij zijn op zoek naar meedere stagiaires voor diverse basisscholen op de Antillen, waaronder ook speciaal onderwijs. De lestijden zijn voornamelijk van 07.30 tot 12.30. Daarnaast zul je je ook bezighouden met het opzetten en uitvoeren van naschoolse projecten / activiteiten. De stagewerkzaamheden zul je onder begeleiding van docenten en later zelfstandig uitvoeren.

Taakomschrijving
* Lessen voorbereiden &- lesgeven aan kinderen uit groep 1 tm groep 8
* Verslag uitbrengen aan collega's over de ontwikkelingen van de
leerlingen
* Het bijhouden van de rapportage van alle leerlingen
* Overleg met de leerkracht m.b.t. de individuele zorgvraag van de
leerling
* Deelnemen aan leraarvergaderingen / teamoverleg
* Pedagogische en didactische ondersteunende bijdrage leveren aan het docentenkorps
* Meedenken over het schoolplan
* Contacten onder houden met de ouders/verzorgers

Vereisten:

Je volgt een gerichte opleiding en ziet er representatief uit voor deze voorbeeld functie. Goede communicatieve vaardigheden is een vereiste, voornamelijk in het engels ivm met de doelgroep. Je kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Je bent creatief en kan goed met kinderen omgaan. Ook ben je flexibel en geduldig.

Plaats: Buitenland / Antillen

Vacature code: 125

kijk op onze website voor meer informatie (http://www.droomstage.com)
BDS bemiddeling
PABOforum Baby

Beschikbare appartementen Curacao voor stagiaires in 2007

Berichtdoor Anneke Maduro op 28 dec 2006, 15:36

Hi Curacaogangers, vanaf de volgende data komen er weer 1, of 2 sl.k.apt. vrij in ons apt.complex:

Voor info en de betreffende foto's kijk even op http://spaces.msn.com/roxsha

10C, 1 slaapkamer (max. 2 personen, losse bedden) per 19/5/2007
10D, 2 slaapkmers (max. 3 personen, 1 2-pers.bed + 1 pers.bed) per 1/7/2007
10E, 2 slaapkmers (max. 3 personen, 1 2-pers.bed + 1 pers.bed) per 15/5/2007
10F, 1 slaapkamer (max. 2 personen, losse bedden) per 1/6/2007
10G, 2 slaapkmers (max. 4 personen, 4 losse bedden) per 19/8/2007

Voor vragen, mail geheel vrijblijvend naar mailto:roxsha@yahoo.com
Ook voor stageplaatsten per sept. 2007 (ook LIO) op de basisschool kun je bij ons terecht.
Voor een ieder alvast een hele fijne jaarwisseling en vooral een gezond en happy 2007!!!

m.v.g.
Anneke Maduro
Roxsha Appartementen Curacao
Anneke Maduro
PABOforum Baby

Berichtdoor ils op 13 maart 2007, 14:43

Hoi allemaal,

even een berichtje vanuit het buitenland. Ik zit nu voor 6 weken op Curacao om stage te lopen op een basisschool. Ik moet nog 2 weken en dan zit mijn stageperiode er al weer op.
Ik loop stage op de Dr. Albert Schweitzer basisschool in Salina. Hier heb ik groep 6/klas 4.

Mijn ervaringen die ik tot nu toe heb:
- De leerlingen testen je ontzettend uit, je moet hier duidelijk op je strepen staan. En heel consequent zijn in de regels die je hebt.
- De manier van lesgeven is hier heel anders, je begint hier rond kwart over 7 's ochtends voor de klas en rond 9 uur zijn de kinderen gewoon op. Ze worden ongeduldig, kletsen veel, zijn ontzettend druk. Je moet je hierop instellen als je de hele ochtend lesgeeft.
- De methodes hier zijn vaak erg verouderd. Sommige methodes zijn niet in grote aantallen aanwezig, waardoor je moet lenen bij andere klassen. Veel methodes worden hier ook gekopieerd.
- Leerlingen krijgen ontzettend veel huiswerk mee naar huis. Daarnaast zijn er veel toetsen die gemaakt moeten worden (deze worden soms zelf door de leerkrachten opgesteld.)

Dit zijn allemaal niet hele positieve dingen, maar je maakt hier ook leuke dingen mee! De kinderen waarderen je op een gegeven moment heel erg en ze weten naar verloop van tijd wat ze aan je hebben.
De periode die ik hier zit, 8 weken is dan ook veel te kort om echt een hele goede band op te bouwen met de klas. Maar ik krijg nu al reacties uit de klas dat ik niet naar huis mag en dat ik volgende jaar ook weer moet komen als de kinderen in groep 7 zitten.
Om meer van mijn ervaringen te lezen kunnen jullie kijken op . Op deze site staan ook mijn belevenissen naast mijn stage en verschillende foto's. :D

groetjes vanuit het zonnige curacao
ilse
Afstudeerfase!
ils
PABOforum Baby

basisschool Curacao

Berichtdoor Anneke Maduro op 13 maart 2007, 19:21

Ja, wat Ils schrijft herken ik zeker. Het is niet hetzelfde als Nederland, zal het ook nooit worden. De methodes zullen niet meelopen met de Nederlandse. Maar als men kiest om een stage te gaan lopen elders dan Nederland, kun je er ook vanuit gaan, dat vele dingen niet zo zijn als thuis. Kun je daar niet tegen, of wil je dat niet, dan moet je die stap niet gaan doen en gewoon thuis stage lopen in eigen omgeving, eigen cultuur, eigen gewoontes. De school die hier wordt beschreven is zeker niet als een lokale school te beschrijven. Heel veel Nederlandse kinderen, wordt ook alleen maar Nederlands gesproken gedurende de lessen etc. Op een lokale school gaat nog weer anders en zul je merken hoe de cultuur elders kan zijn. Volledig anders!! Daar moet je open voor staan, niet aldoor vergelijken met 'thuis'. Dat is juist de uitdaging die men aangaat om voor een stage op de Antillen, of waar dan maar op de wereld aan te gaan. Men stopt hier om 12.10 uur, in de middag is er geen school, de zon schijnt altijd, effen de leuke dingen belicht :lol:
Anneke Maduro
PABOforum Baby

VorigeVolgende

Keer terug naar Buitenland