door juf mama op 14 sep 2005, 20:01
Ik heb 'swingtime superhits, dansend de zomer door' en heb al eens een paar liedjes gebruikt voor bewegen op muziek. Dat was heel leuk. Deze keer was een groep 1-2, maar het zou ook met grotere kinderen kunnen. Ik deed een opwarmer (Superman) waarbij de kinderen in aerobics-opstelling stonden en ik in principe alle bewegingen die gezegd werden ook voordeed en daarna deden we een ander swingend liedje (Ilarie) in de kring, waarbij steeds één kind de bewegingen voor moest doen die de anderen dan nadeden. Zij moesten goed opletten omdat ik de kring (buitenom) rondging en willekeurig iemand aanwees die dan de bewegingen voor mocht doen. Iedereen kwam natuurlijk aan de beurt en kinderen die niet wilden hoefden niet. Als laatste mochten ze allemaal zelf weten wat ze deden en ik sloot de les af met een rustig spelletje in de trant van tik-tik-wie-ben-ik om erna natuurlijk niet met een superdrukke klas verder te hoeven. Kortom: ik vind het een leuke cd en ga hem vast vaker gebruiken.
PS: wij kenden hem van de pabo-gymles waarin wij zelf (allemaal volwassenen van de avondopleiding) ook Superman moesten doen als opwarmer: ook voor volwassenen is hij nog leuk!