Hallo,
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen met stage..Ik loop stage in groep 8 sinds 11 weken. Ik moet momenteel nog 10 weken in deze groep en daarna ga ik naar een andere groep..maar ik zie het niet echt zitten!
In het begin van de stage is zowel gebleken als zelfs uitgesproken dat de meeste leerkrachten eigenlijk geen stagiaires wilt hebben. 1 van die leerkrachten heeft dat tegen mijn medestudent gezegd. Ik zelf heb momenteel groep 8, een erg drukke klas waar zelfs mijn mentor van zegt dat het heel erg is. Dit zeggen ook alle leerkrachten. Als ik met mijn reken en leesgroepje werk gaat het 9 van de 10 keer fout. Ze zijn aan het kletsen, doen niet serieus mee. Straffen en belonen werk niet, op een aardige of felle manier reageren niet. Bij andere lessen lopen de leerlingen over me heen. Ik krijg geen respect van me, waardoor ik me erg onzeker voel. Mijn zelfvertrouwen is niet zo hoog en in deze groep 8 wordt het met de dag minder. Soms zit er een goed lesje tussen maar dat is afgelopen 11 weken misschien 4 keer geweest. 2 leerkrachten hebben al moeten inspringen tijdens mijn les omdat hun eigen les verstoord werd. Ik heb vorig jaar speciaal onderwijs gehad, maar dat ging me een stuk beter af!
Mijn mentor wilt me wel helpen maar alle tips die hij mij geeft, werken niet. (Zelf werken de leerlingen bij hem ook niet zo goed, het duurt ook bij hem veel tijd voordat het stil is etc.) Zelfs als hij de leerlingen waarschuwt voordat ze met mij gaan werken niet. Natuurlijk enkele leerlingen uitgezonderd.
Maar nu heb ik vandaag uitgesproken tegen mijn schoolopleidster hoe ik me voel; erg onzeker, alsof er over me heen woord gelopen, geen motivatie en denk er zelfs aan of dit wel de opleiding voor me is! (terwijl ik de lessen voorbereiden en het uitvoeren wel leuk vind, tot het moment dat ik het moet uitvoeren). Morgen heb ik opnieuw een gesprek met mijn SLB'er maar weet eigenlijk niet wat ik nu moet vragen aan hem. Een ander klas? Een andere school? Specifieke begeleiding van hem of mijn mentor etc.?
Als ik losse lesjes bespreek met andere studenten, dan schiet ik er niet veel mee op aangezien veel tips niet werken in deze gaotische groep 8!
HELP!