In dat leerschema zullen ze dan o.a. de wie/wat/waar/wanneer/waarom- en hoe-vraag beantwoorden, denk ik?
Je zou d.m.v. mix-koppel-tweetal voorkennis kunnen activeren. Elke leerling krijgt een blaadje (evt. met vakjes) en schrijft daarop een ding dat hij/zij weet over het thema. Vervolgens lopen de leerlingen door de klas en wanneer jij 'koppel' zegt, vormen er tweetallen en die wisselen gegevens uit die ze hebben opgeschreven. Dat herhaal je een aantal keren en inventariseer je kort wat er zoal opgeschreven is.
Daarna verken je samen met ze de tekst door de plaatjes en titel te bekijken. Sluit het aan bij wat de leerlingen opgeschreven? Laat ze daarna alleen, of in tweetallen het schema invullen en met de tekst aan de slag gaan.
Bespreken kun je weer klassikaal doen. Wanneer het veel opdrachten zijn, schrijf een aantal antwoorden op de achterkant van het bord zodat de leerlingen niet te lang klassikaal bezig zijn maar ook zelf een deel kunnen nakijken.
Is dit iets?

Erick
Maar bovenal laat ie ons dromen over een hele mooie toekomst, ja hij laat ons geloven in onszelf.