Ook de aanwezige bovenbouwers hebben heel geïnteresseerd zitten kijken en meegedaan.
Mijn collega en ik werken bij de kleuters al een hele tijd met de figuren Pien en Joep van http://www.recra.nl
Ons toneelstuk draaide weer om die twee, die van alles rond codes, geheimschrift, een James Bond-achtige figuur en goochelen beleefden. Aan het eind bleek dat James Bond gewoon Joep was en vond Pien het goochelboek zó fantastisch dat ze er meteen maar een goocheltruc aan de kinderen (én Joep) voor heeft voorgedaan. (Nee, niet met die middelvinger

Uiteindelijk was Joep toch weer degene die met een mond vol tanden stond.
We hadden leuke liedjes van de workshop en Benny Vreden erin verwerkt en aan het eind konden we er met elkaar een zingen.
Groep 6 is meteen aan de slag gegaan met geheimschrift toen ze eenmaal in hun klas terug waren en ook het Hoekenwerk is (nog steeds, want dat was al eerder van start gegaan) een groot succes!
Al met al een drie kwartier kijkplezier en Ome Willem-achtige taferelen van goed bedoelende kleuters (o.a.) die helemaal in het spel opgingen.
We hebben er allemaal onwijs veel zin in om mee door te gaan, dat was wel duidelijk.
Zelf ben ik gestart met het boek Het geheim van Eric Battut

Ik heb hierbij een muzieklesje over gedaan: (vierkwartsmaat)
de muis liep: trip-trip-trip-trip en de schildpad liep stap --- stap ---
Zelf was ik de appel, die viel BOEM --- --- --- uit de boom.
Het klonk erg leuk en volgende keer proberen we het met muziekinstrumenten.

Want we ontdekten dat we zo muziek konden maken.