door sann op 15 okt 2014, 14:35
bedenkingen van mij ( tenzij ik het verkeerd begrijp )
je neemt per leerling een andere tekst afh van niveau en belevingswereld van de kinderen? hoe doe je dit dan praktisch? Ik sta alleen voor de klas, hoe doe je dat dan? hoe krijg je dit rond?
moeilijke woorden in de tekst: bedoel je dan inhoudelijk moeilijke woorden, of moeilijk om te lezen?
ik weet niet goed hoe te starten, hier bijvoorbeeld geen boekjes veilig en vlot, DMT oefenmap ( ? ), en de andere dingen die genoemd worden ken ik ook niet.
Bij ons in België zijn we denk ik niet zo bekend met ralfi. In onze taalmethode zit een stukje technisch lezen. Maar dit vind ik niet interessant, en wordt meer begrijpend lezen dan technisch lezen.
Ik wil het dus anders /efficiënter aanpakken. En ben dus op zoek naar een goede manier. Maar het probleem: ik ben alleen, geen stagiair, onderwijsassistent ( dat kennen we hier niet ), geen ouders die komen lezen ( krijgen geen mensen warm om zich vrij te maken hiervoor ) ...
juf van het derde leerjaar ( groep 5 )