Ik denk dat het altijd wel even aftasten is op een nieuwe school en in een nieuwe groep. Maar wat wel altijd makkelijk is, is een vertelronden houden.
- Laat de kinderen

vertellen wat ze vooral bezighoudt en wie ze zijn natuurlijk. Dit zou heel goed kunnen door de leerlingen elkaar te laten interviewen (al kennen ze elkaar wel) en dan vervolgens iets over deze persoon vertellen.
- Jij zal je ook op een prettige manier moeten voorstellen en diudelijk uitleggen wat je het komende jaar van de leerlingen verwacht. Geef aan wat zij ook van jou kunnen verwachten. Het is vaak voor zowel de kids als voor jou wennen.
- Je zou rustig kunnen beginnen met een paar lesjes, maar ga niet meteen keihard aan het werk, laat weten aan de kinderen dat ze (als ze wel keihard gaan werken de rest van het jaar) er iets voor teugkrijgen. Dit kan dan van alles zijn, je beloont de klas naar wat ze verdienen. Zo voelen de kinderen zich ook prettig bij jou als leerkracht in de groep én ze weten waar ze aan toe zijn!

Ik hopo dat je er wat aan hebt, en wellicht dat iemand anders nog wat tips/ideeën heeft!
Suc6 en je kunt er nooit vroeg genoeg over nadenken, want zo´n eerste dag moet naar mijn mening toch goed verlopen.