Ik loop op dit moment stage in een instroom groep. Wat indeling betreft, het lokaal heeft een bouwhoek, een huishoek, een zoldertje (verdieping boven de huishoek) met kussens en tafeltje-stoeltje, poppenkast e.d. en een leeshoek. Daarnaast is er in de ander hoek plek aan de muur waar altijd twee grote vellen papier hangen waar de kinderen die dat willen doen kunnen gaan schilderen.
De bouwhoek heeft zo'n verkeerskleed op de vloer dus naast blokken enzo zijn er ook auto's en een garage. De k'nex bak ligt daar ook maar daar wordt meestal mee aan een tafel gespeeld. Verder nog puzzels in verschillende moeilijkheidsgraden, grote kralen om te rijgen, twee grote emmers met boetseerklei, en natuurlijk kleur, teken en verfdingen. Ook een magneetbord en letters en dergelijke zodat ze daarmee vertrouwd kunnen raken.
Ehm... aan de muur hangen kaartjes met de cijfers van 1 tot 10 en ook kaartjes met de dagen van de week. We beginnen elke ochtend met de vraag aan de kinderen welke dag het is en er word een liedje over gezongen en dan mag een van de kinderen de versierde knijper verplaatsen van het kaartje van de vorige dag naar vandaag.
Alles heeft een vaste plek, de kasten zijn voornamelijk open zodat de kinderen goed kunnen zien wat waar ligt en waar hoort.
Voor gezellig maken, leuke kleurtjes doen het altijd goed. Een project/kijktafel inrichten is ook leuk en vrolijkt op. Misschien een raamschildering? Mijn stageklas zijn de krokodillen en ze hebben ook een grote krokodil op een raam. Een ander raam heeft een schildering van Elmer de Olifant (tenminste ik geloof dat hij zo heet, zuijn lijf bestaat uit allemaal gekleurde vierkantjes).
Nou ja, als ik nog meer bedenk post ik wel weer
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
I live in my own little world; but that's okay, they know me here.
You're just jealous 'cause the little voices are talking to me.